Bilgisayar Programcılığı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03841196 | İleri Programlama Teknikleri | 2 | Bahar | 4 | 2+1+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Proje Tabanlı Öğrenme (PBL), Vaka Çalışmaları ve Gerçek Hayat Örnekleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Abubakar MAYANJA |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Abubakar MAYANJA | TSMYO-T213 | [email protected] | 7829 | Çarşamba 11:00 -12:00 |
Dersin İçeriği
Ön Hazırlıklar. Başlıca Programlama Dillerinin Evrimi. Sözdizimi ve Semantiği Tanımlama. Sözcüksel ve Sözdizimi Analizi. İsimler, Bağlamalar ve Faaliyet Alanları. Veri tipleri. Expression'lar ve Atama İfadeleri. İfade Düzeyinde Kontrol Yapıları. Alt programlar. Alt Programları Uygulamak. Soyut Veri Tipleri ve Kapsülleme Yapıları. Nesne Yönelimli Programlama Desteği. Eşzamanlılık. İstisna İşleme ve Olay İşleme.
Dersin Amacı
Programlama dillerine özgü yapıları tanıtmak, programlama dillerinin çalışma şekillerini göstermek ve programlama dili tasarımı konusunda temel oluşturmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 1 |
| P11 | Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar. | 4 |
| P12 | Web programlama teknolojilerini açıklar ve uygular. | 3 |
| P13 | Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir. | 4 |
| P14 | Yazılımları test eder ve hataları giderir. | 2 |
| P20 | Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları. | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Algoritma geliştirmeyi bilir ve algoritmaya uygun veri yapısı oluşturur. | P.4.1 | 1,7 |
| Ö2 | Bilgisayar temel elemanlarını bilir. | P.1.1 | 1,6,7 |
| Ö3 | İnternet kullanımını ve araştırma yapmayı bilir. | P.1.2 | 6 |
| Ö4 | Veri analizi ile ilgili güncel teknikleri bilir. | P.3.1 | 7 |
| Ö5 | Karmaşık problemleri ele alır ve yaratıcı çözümler üretir | P.3.3 | 1 |
| Ö6 | Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme. | P.20.1 | 1,3 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Ön Hazırlıklar |
| 2 | Başlıca Programlama Dillerinin Evrimi |
| 3 | Sözdizimi ve Semantiği Tanımlama |
| 4 | Sözcüksel ve Sözdizimi Analizi |
| 5 | İsimler, Bağlamalar ve Faaliyet Alanları |
| 6 | Veri tipleri |
| 7 | Expression'lar ve Atama İfadeleri |
| 8 | İfade Düzeyinde Kontrol Yapıları |
| 9 | Alt programlar |
| 10 | Alt Programları Uygulamak |
| 11 | Soyut Veri Tipleri ve Kapsülleme Yapıları |
| 12 | Nesne Yönelimli Programlama Desteği |
| 13 | Eşzamanlılık |
| 14 | İstisna İşleme ve Olay İşleme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Concepts of Programming Languages (10th Edition), Robert W.Sebesta, Pearson |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | 10 | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | 4 | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 70 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 14 | 1 | 14 |
| Laboratuvar | 14 | 1 | 14 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 156 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5,20 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P4 | P20 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Bilgisayar temel elemanlarını bilir. | 3 | - | - | - |
| Ö2 | İnternet kullanımını ve araştırma yapmayı bilir. | 4 | - | - | - |
| Ö3 | Veri analizi ile ilgili güncel teknikleri bilir. | - | 3 | - | - |
| Ö4 | Karmaşık problemleri ele alır ve yaratıcı çözümler üretir | - | 2 | - | - |
| Ö5 | Algoritma geliştirmeyi bilir ve algoritmaya uygun veri yapısı oluşturur. | - | - | 4 | - |
| Ö6 | Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme. | - | - | - | 3 |
