Bilgisayar Programcılığı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03841193 | Görüntü İşlemeye Giriş | 2 | Bahar | 4 | 2+1+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Seda YILDIRIM |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Seda YILDIRIM | TSMYO-T213 | [email protected] | 7915 |
Dersin İçeriği
Görüntü, metin, video ve ses gibi farklı ortamlardan verilerin temsili, sıkıştırılması, saklanması ve geri alınması. Multimedya dosya formatları, multimedya programlama API'leri, multimedya uygulamaları.
Dersin Amacı
Bu derste dijital görüntü işleme sistemlerine ilişkin temel ilkeler ve algoritmalar öğretilecektir. Mühendislik ve bilgisayar bilimlerinde çeşitli konuların uygulamaları gösterilecektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | 5 |
| P3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | 5 |
| P5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | 5 |
| P6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | 4 |
| P11 | Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar. | 5 |
| P14 | Yazılımları test eder ve hataları giderir. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Güncel yazılım dilleri hakkında bilgi sahibi olur. | P.4.5 | 1,4,7 |
| Ö2 | Güncel yazılım geliştirme platformlarını bilmeli ve kullanır. | P.3.2 | 1,4,7 |
| Ö3 | Yazılımları test eder ve hataları giderir. | P.5.1 | 1,6 |
| Ö4 | Topluluk önünde kendinden emin bir şekilde konuşur ve sunum yapar | P.6.4 | 6 |
| Ö5 | Yapay Zeka, Görüntü İşleme, Makine Öğrenmesi gibi güncel teknoloji konuları hakkında bilgi sahibidir. | P.11.6 | 1,4,7 |
| Ö6 | Yazılımları test eder ve hataları giderir. | P.14.1 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Görüntü İşlemeye Giriş |
| 2 | Dijital Görüntüler ve Formatlar |
| 3 | Görüntü Temel İşlemleri |
| 4 | Görüntü Tipleri ve Operatörler |
| 5 | Filtreleme ve Kenar Algılama |
| 6 | Morfolojik İşlemler |
| 7 | Nesne Tespiti ve Segmentasyon |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Görüntü Dönüşümleri ve Perspektif Düzeltme |
| 10 | Görüntüde Özellik Çıkarma ve Tanıma |
| 11 | Hareket Algılama ve Video İşleme |
| 12 | Makine Öğrenmesi ile Görüntü İşleme |
| 13 | Gerçek Zamanlı Uygulamalar |
| 14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Gonzalez, Rafael C. ‘Digital Image Processing using MATLAB'2nd Edition, Mcgraw Hill, 2010 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | 1 | 30 (%) |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 16 | 16 |
| Uygulama | 1 | 14 | 14 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 14 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 90 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 | P4 | P5 | P6 | P11 | P14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Güncel yazılım geliştirme platformlarını bilmeli ve kullanır. | 4 | - | - | - | - | - |
| Ö2 | Güncel yazılım dilleri hakkında bilgi sahibi olur. | - | 4 | - | - | - | - |
| Ö3 | Yazılımları test eder ve hataları giderir. | - | - | 4 | - | - | - |
| Ö4 | Topluluk önünde kendinden emin bir şekilde konuşur ve sunum yapar | - | - | - | 4 | - | - |
| Ö5 | Yapay Zeka, Görüntü İşleme, Makine Öğrenmesi gibi güncel teknoloji konuları hakkında bilgi sahibidir. | - | - | - | - | 4 | - |
| Ö6 | Yazılımları test eder ve hataları giderir. | - | - | - | - | - | 4 |
