Bilgisayar Programcılığı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03841192 | Optimizasyon | 2 | Bahar | 4 | 2+1+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Özlem AKARÇAY PERVİN |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Özlem AKARÇAY PERVİN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Özlem AKARÇAY PERVİN | TSMYO-T213 | [email protected] | 7916 |
Dersin İçeriği
Yapısal optimizasyon uygulamalarında kullanılan başlıca geleneksel ve modern optimizasyon yöntemlerine hızlı bir genel bakış. Farklı mühendislik uygulamaları için kısıtsız ve kısıtlı optimizasyon problemlerinin temel kavramları. Sürekli ortam yapılarının gradyan tabanlı hesaplama optimizasyonu. Topoloji değişkenleri için duyarlılık analizi. Yapısal problemlerin topoloji optimizasyonu için tasarım parametrelendirmesi.
Dersin Amacı
MATLAB kodları ve ticari yazılımlara dayalı olarak farklı yapısal optimizasyon formülasyonları ile mekanik tasarımların yapısal performansını artırmak için öğrencilere yapısal sorunlara uygulanan temel optimizasyon teorisinin anlaşılması sağlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | 5 |
| P1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 4 |
| P3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Güncel matematiksel modelleme ve optimizasyon yöntemlerine uygun yazılımları kullanabilme | P.4.2 | 1 |
| Ö2 | Mesleği ile ilgili temel matematiksel çözümlemeleri yapabilir. | P.1.3 | 1 |
| Ö3 | Karmaşık problemleri analiz eder ve çözüm stratejileri geliştirir | P.3.4 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Derse Genel Bakış |
| 2 | Yapısal Optimizasyona Giriş |
| 3 | Doğrusal Modelleme ve Konvekste |
| 4 | Konvekste ve Optimizasyon |
| 5 | Serbest ve Kısıtlı Optimizasyon |
| 6 | Duyarlılık Analizi |
| 7 | En İyilik Kriterleri ve Yöntemleri |
| 8 | Boyut, Şekil ve Topoloji Optimizasyonuna Genel Bakış, Ara Sınav |
| 9 | Topoloji Optimizasyonunun Temelleri |
| 10 | Optimizasyonda Kullanılan Filtreleme Yöntemleri |
| 11 | 2B Sürekli Yapılarda Topoloji Optimizasyonu- | |
| 12 | 2B Sürekli Yapılarda Topoloji Optimizasyonu- || |
| 13 | Araştırma Projelerinin Poster Sunumu |
| 14 | Araştırma Projelerinin Poster Sunumu ve Dönem Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Yapay Zeka Optimizasyon Algoritmaları ve Mühendislik Uygulamaları Kavram – Uygulama – Kodlama Doç. Dr. Gebrail Bekdaş,Doç. Dr. Sinan Melih Nigdeli,Melda Yücel,Aylin Ece Kayabekir |
| Ders notları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 14 | 1 | 14 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 152 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5,07 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P4 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Mesleği ile ilgili temel matematiksel çözümlemeleri yapabilir. | 3 | - | - |
| Ö2 | Karmaşık problemleri analiz eder ve çözüm stratejileri geliştirir | - | 5 | - |
| Ö3 | Güncel matematiksel modelleme ve optimizasyon yöntemlerine uygun yazılımları kullanabilme | - | - | 5 |
