Bilgisayar Programcılığı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03840106 | Bitirme Projesi | 2 | Bahar | 4 | 0+1+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Proje çalışması ve araştırma yöntemleri, analitik yaklaşım ve inceleme araçları kullanımı, araştırma sonuçlarının proje raporu olarak sunumu. |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Özlem AKARÇAY PERVİN |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Özlem AKARÇAY PERVİN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Öğrencinin proje çalışması ile ilişkili olarak seçtiği ve danışmanı ile belirli sürelerde karşılıklı görüşerek geliştirilen bir çalışmadır. Ders kapsamında, proje çalışmasını destekleyen kuramsal yaklaşım, kavramlar, ulusal ve uluslararası örneklerin incelenmesi, çalışma alanı ile karşılaştırılması gerçekleştirilmektedir.
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrencinin gözetimli ve bağımsız proje çalışması yapabilme becerisini kazanması ve geliştirmesidir.
Bu bağlamda öğrenciler proje danışmanının kabul ettiği bir konu üzerinde araştırma yaparak sonuçlarını kabul onayı almak üzere sunar.
Bu bağlamda öğrenciler proje danışmanının kabul ettiği bir konu üzerinde araştırma yaparak sonuçlarını kabul onayı almak üzere sunar.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | 5 |
| P1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 5 |
| P3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | 5 |
| P5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | 5 |
| P6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | 5 |
| P7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
| P9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | 5 |
| P10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 5 |
| P13 | Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Sorunların çözümü için gerekli yetileri belirler ve yöntem geliştirir. | P.8.1 | 6 |
| Ö2 | Sorunların tespiti için etkin araştırma ve çözüm tekniklerini bilir. | P.8.3 | 6 |
| Ö3 | Bilgisayar temel elemanlarını bilir. | P.1.1 | 6 |
| Ö4 | İnternet kullanımını ve araştırma yapmayı bilir. | P.1.2 | 6 |
| Ö5 | Güncel yazılım geliştirme platformlarını bilmeli ve kullanır. | P.3.2 | 5,7 |
| Ö6 | Sorunların tespiti için analitik etkin araştırma ve çözüm tekniklerini bilir. | P.5.2 | 6 |
| Ö7 | MS Office araçlarından en az birini kullanmayı bilir. | P.6.2 | 6 |
| Ö8 | Proje yönetimi konusunda bilgiye sahiptir. | P.7.1 | 6 |
| Ö9 | Proje dahilinde sorunlara çözüm önerisi getirir. | P.7.2 | 6 |
| Ö10 | Proje geliştirme, test ve bakım gibi faklı aşamalarında çalışabilme yeteneğine sahiptir. | P.7.3 | 6 |
| Ö11 | Alanıyla ilgili çevrimiçi bilgi kaynaklarını, veri tabanlarını ve iletişim kanallarını etkili bir biçimde kullanabilmek. | P.7.5 | 6 |
| Ö12 | En az bir Avrupa Birliği yabancı dilinde iyi derecede sözlü ve yazılı ifade yeteneği kazanmalı | P.10.1 | 7 |
| Ö13 | Temel bilimlerin ve teknolojinin güncel durumuna göre yenilikçi çözümler önerebilmeli | P.10.3 | 6 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Danışmanlarla görüşerek Konu Belirleme |
| 2 | Danışmanlarla görüşerek Konu Belirleme |
| 3 | Proje Konusunu kesinleştirme |
| 4 | Proje ; içerik,amaç,kapsam,yöntem, özgün katkı belirlenmesi |
| 5 | Proje ; içerik,amaç,kapsam,yöntem, özgün katkı araştırılması |
| 6 | Proje ; içerik,amaç,kapsam,yöntem, özgün katkı tartışılması |
| 7 | Proje uygulama yapımına başlanması |
| 8 | Ara Sınav- 8. haftaya adar yapılanların raporlanması |
| 9 | Proje Uygulama hazırlama aşamasına devam edilmesi |
| 10 | Eleştiriler bağlamında düzeltmeler |
| 11 | Eleştiriler bağlamında düzeltmeler |
| 12 | Genel kontrol ve duzeltmeler |
| 13 | Genel kontrol ve duzeltmeler |
| 14 | Proje tamamlanması ve sunumu |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Proje danışmanı tarafından önerilen kitaplar, makaleler, dokümanlar ve ilgili diğer materyaller. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | 28 | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 1 | 60 (%) |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 1 | 28 | 28 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
| Alan Çalışması | 14 | 2 | 28 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 140 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,67 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P5 | P6 | P7 | P8 | P10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Bilgisayar temel elemanlarını bilir. | 5 | - | - | - | - | - | - |
| Ö2 | İnternet kullanımını ve araştırma yapmayı bilir. | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö3 | Güncel yazılım geliştirme platformlarını bilmeli ve kullanır. | - | 5 | - | - | - | - | - |
| Ö4 | Sorunların tespiti için analitik etkin araştırma ve çözüm tekniklerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö5 | MS Office araçlarından en az birini kullanmayı bilir. | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö6 | Proje yönetimi konusunda bilgiye sahiptir. | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö7 | Proje dahilinde sorunlara çözüm önerisi getirir. | - | - | - | - | 5 | - | - |
| Ö8 | Proje geliştirme, test ve bakım gibi faklı aşamalarında çalışabilme yeteneğine sahiptir. | - | - | - | - | 5 | - | - |
| Ö9 | Alanıyla ilgili çevrimiçi bilgi kaynaklarını, veri tabanlarını ve iletişim kanallarını etkili bir biçimde kullanabilmek. | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö10 | Sorunların çözümü için gerekli yetileri belirler ve yöntem geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö11 | Sorunların tespiti için etkin araştırma ve çözüm tekniklerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö12 | En az bir Avrupa Birliği yabancı dilinde iyi derecede sözlü ve yazılı ifade yeteneği kazanmalı | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö13 | Temel bilimlerin ve teknolojinin güncel durumuna göre yenilikçi çözümler önerebilmeli | - | - | - | - | - | - | - |
