Bilgisayar Programcılığı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03840104 | Mesleki İngilizce | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Yöntem ve Teknikler | Sınıf içi dersler, eşli çalışma tartışmaları |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. İsmail PİŞER |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. İsmail PİŞER | K-Z02 | [email protected] | 7820 | Cuma 10:20-12:20 |
Dersin İçeriği
Kelime alıştırmaları, okuma parçaları ve aktiviteleri etkinlikleri, yazma bölümleri ve dil kullanım uygulamaları
Dersin Amacı
Öğrencileri bilgisayar ve internet İngilizcesini iş, ev veya eğitim için kullanmaya hazırlamak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | 2 |
| P10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Sorunların çözümü için gerekli yetileri belirler ve yöntem geliştirir. | P.8.1 | 1,6 |
| Ö2 | En az bir Avrupa Birliği yabancı dilinde iyi derecede sözlü ve yazılı ifade yeteneği kazanmalı | P.10.1 | 1,3,6 |
| Ö3 | Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme. | P.15.1 | 1 |
| Ö4 | Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme. | P.15.2 | 1 |
| Ö5 | Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. | P.15.3 | 1 |
| Ö6 | Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. | P.15.4 | 1 |
| Ö7 | Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. | P.15.5 | 1 |
| Ö8 | Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. | P.15.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | DERS TANITIMI |
| 2 | Bilişim sektöründe çalışmak. Kelime, Dinleme ve konuşma çalışmaları |
| 3 | Bilişim sektöründeki meslekler. Dinleme, yazma, okuma ve konuşma aktiviteleri. |
| 4 | Zaman çizelgesi. Saati, günü sormak, cevaplamak. Dnleme, gramer ve konuşma çalışmaları. |
| 5 | İmla, kısaltmalar, dinleme ve konuşma etkinliği. |
| 6 | Bilgisayar sistemleri. Bilgisayar Bileşenleri. Dilbilgisi: Karşılaştırmalar. Dinleme ve konuşma etkinliği. |
| 7 | Bilgisayar yazılımı. Dilbilgisi: Üstünlükler. ABD ve Birleşik Krallık varyasyonları var/var (var). Dinleme ve yazma etkinlikleri |
| 8 | Ara Sinav |
| 9 | Bilgisayarlarla çalışmak. Gramer: Şimdi hakkında konuşmak için şimdiki zaman. Dinleme ve konuşma egzersizi |
| 10 | Bilgisayar kullanımı: modals: can, must, have to, don't have to: . Yazma alıştırması |
| 11 | Web siteleri. Web siteleri ve işlevleri hakkında konuşma etkinliği. Web sitesi türleri hakkında |
| 12 | Websites. Speaking activity about websites and their functions. Reading about website |
| 13 | how much, how many, büyük sayıların kullanımı. Web sitesi geliştirme hakkında dinleme ve konuşma alıştırması. |
| 14 | Final Sinav |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Oxford EAP: A course in English for academic purposes (Elementary A2) |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | 1 | 10 (%) |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 10 | 1 | 10 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 14 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 90 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P8 | P10 | P15 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Sorunların çözümü için gerekli yetileri belirler ve yöntem geliştirir. | 3 | - | - |
| Ö2 | En az bir Avrupa Birliği yabancı dilinde iyi derecede sözlü ve yazılı ifade yeteneği kazanmalı | - | 5 | - |
| Ö3 | Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme. | - | - | - |
| Ö4 | Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme. | - | - | - |
| Ö5 | Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. | - | - | - |
| Ö6 | Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. | - | - | - |
| Ö7 | Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. | - | - | - |
| Ö8 | Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. | - | - | - |
