Bilgisayar Programcılığı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03831209 | İleri Veritabanı Yönetimi | 2 | Güz | 3 | 2+1+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Seda YILDIRIM |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Seda YILDIRIM | TSMYO-T213 | [email protected] | 7915 |
Dersin İçeriği
Verilerin mantıksal organizasyonu, problem tanımı, varlık ve ilişki kavramları, öznitelikler, varlık-ilişki (ER) veri modellemesi, problem tanımlama ifadelerinden ER diyagramlarının elde edilmesi, ER diyagramlarının SQL tablolarına çevrilmesi, ilişkisel cebir, birlik, bölme, kesişme, filtreleme işlemler, veri tanımlama ve sorgulama dilleri, temel SQL veri işleme ve veri tanımlama komutları, tekli masa ve çok masalı sorgulamalar, bölümleme.
Dersin Amacı
Veritabanı yönetim sistemlerinin nasıl kullanılacağını ve tasarlanacağını ve veritabanı uygulamalarının nasıl geliştirileceğini öğrenmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 5 |
| P3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | 4 |
| P11 | Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar. | 4 |
| P13 | Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir. | 5 |
| P14 | Yazılımları test eder ve hataları giderir. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Algoritma geliştirmeyi bilir ve algoritmaya uygun veri yapısı oluşturur. | P.4.1 | 1,4,7 |
| Ö2 | Yazılımları test eder ve hataları giderir. | P.5.1 | 1,4,7 |
| Ö3 | Proje dahilinde sorunlara çözüm önerisi getirir. | P.7.2 | 1,4,7 |
| Ö4 | Veritabanı tasarımı hakkında bilgi sahibidir. | P.13.1 | 1,4,7 |
| Ö5 | Veritabanı yönetimi hakkında bilgi sahibidir. | P.13.2 | 1,4,7 |
| Ö6 | Veritabanı sorgulamaları yapabilir. | P.13.3 | 1,4,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Veritabanlarına giriş |
| 2 | ER Modeline Giriş |
| 3 | İlişkisel Model: İlişkisel Cebir, İlişkisel Hesap |
| 4 | Sorgu Dilleri: SQL |
| 5 | Temel SQL veri işleme ve veri tanımlama komutları |
| 6 | İlişkisel veritabanlarının tasarımı |
| 7 | Ara SINAV |
| 8 | Peformans Modelleme, Veritabanı Ayarlama |
| 9 | Dosya ve Sistem Yapıları: dosya organizasyonu |
| 10 | Dizin Oluşturma ve Sıralama |
| 11 | Sorgu İşleme |
| 12 | İşlem yönetimi |
| 13 | Sınav |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Veritabanı ve Uygulamaları, Yılmaz Kaya, Ramazan Tekin, Papatya Yayıncılık, (2007) |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 1 | 14 | 14 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 14 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 90 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P4 | P5 | P7 | P13 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Algoritma geliştirmeyi bilir ve algoritmaya uygun veri yapısı oluşturur. | 4 | - | - | - |
| Ö2 | Yazılımları test eder ve hataları giderir. | - | 4 | - | - |
| Ö3 | Proje dahilinde sorunlara çözüm önerisi getirir. | - | - | 4 | - |
| Ö4 | Veritabanı tasarımı hakkında bilgi sahibidir. | - | - | - | 5 |
| Ö5 | Veritabanı yönetimi hakkında bilgi sahibidir. | - | - | - | 5 |
| Ö6 | Veritabanı sorgulamaları yapabilir. | - | - | - | 5 |
