Bilgisayar Programcılığı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03831208 | Kriptoloji Algoritmaları | 2 | Güz | 3 | 2+1+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Seda YILDIRIM |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Seda YILDIRIM | TSMYO-T213 | [email protected] | 7915 |
Dersin İçeriği
Modüler aritmetik, kriptolojinin tarihçesi, simetrik şifreleme yöntemleri, asimetrik
şifreleme yöntemleri, Sezar yöntemi, Affine yöntemi, Vigenere Yöntemi, Vernam yöntemi,
Hill yöntemi, Playfair Yöntemi, DES, AES, RSA, El Gamal yöntemleri, Eliptik eğri
şifreleme algoritması.
şifreleme yöntemleri, Sezar yöntemi, Affine yöntemi, Vigenere Yöntemi, Vernam yöntemi,
Hill yöntemi, Playfair Yöntemi, DES, AES, RSA, El Gamal yöntemleri, Eliptik eğri
şifreleme algoritması.
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilere kriptografi hakkında temel bilgileri ve kavramları öğretmek,
öğrencilerin kriptografinin temel prensipleri ve veri şifreleme konusundaki uygulamaları
hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
öğrencilerin kriptografinin temel prensipleri ve veri şifreleme konusundaki uygulamaları
hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 5 |
| P3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | 5 |
| P11 | Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Algoritma geliştirmeyi bilir ve algoritmaya uygun veri yapısı oluşturur. | P.4.1 | 1,4,7 |
| Ö2 | Karmaşık problemleri ele alır ve yaratıcı çözümler üretir | P.3.3 | 1,4,7 |
| Ö3 | Karmaşık problemleri analiz eder ve çözüm stratejileri geliştirir | P.3.4 | 1,4,7 |
| Ö4 | Matematiksel problemlere çözüm geliştirebilir | P.5.6 | 1,4,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Giriş ve Dersin Kuralları |
| 2 | Kriptolojide Temel Kavramlar |
| 3 | Kriptoloji İçin Matematik |
| 4 | Klasik Şifreleme – Yerine Koyma – Tek Alfabeli Algoritmalar |
| 5 | Klasik Şifreleme – Yerine Koyma – Çok Alfabeli Algoritmalar -1 |
| 6 | Klasik Şifreleme – Yerine Koyma – Çok Alfabeli Algoritmalar -2 |
| 7 | Klasik Şifreleme – Yerine Koyma – Çok İbareli Algoritmalar |
| 8 | ARA SINAV |
| 9 | Klasik Şifreleme – Yer Değiştirme Algoritmaları – 1 |
| 10 | Klasik Şifreleme – Yer Değiştirme Algoritmaları – 2 |
| 11 | Akan (stream) ve Blok (block) Şifreleme |
| 12 | Simetrik ve Asimetrik Şifreleme |
| 13 | Asimetrik Şifreleme Algoritmaları ve RSA Algoritması |
| 14 | Dijital İmza ve Hash Fonksiyonları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Siber Güvenlik ve Savunma", Prof.Dr.Ş.SAĞIROĞLU, M.ŞENOL, BGD Siber Güvenlik ve Savunma Kitap Serisi-2, 2019 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 1 | 14 | 14 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 14 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 90 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 | P4 | P5 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Karmaşık problemleri ele alır ve yaratıcı çözümler üretir | 5 | - | - |
| Ö2 | Karmaşık problemleri analiz eder ve çözüm stratejileri geliştirir | 5 | - | - |
| Ö3 | Algoritma geliştirmeyi bilir ve algoritmaya uygun veri yapısı oluşturur. | - | 5 | - |
| Ö4 | Matematiksel problemlere çözüm geliştirebilir | - | - | 5 |
