Bilgisayar Programcılığı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03831199 | E- Ticaret | 2 | Güz | 3 | 2+1+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Seda YILDIRIM |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Seda YILDIRIM | TSMYO-T213 | [email protected] | 7915 |
Dersin İçeriği
Pazarlama Anlayışındaki Gelişmeler ve Elektronik Pazarlama Temelli İnternet Kavramları İnternetin Çalışma İlkeleri Elektronik Ticaret Altyapısı ve Altyapı Elemanları Elektronik Ticaretteki Gelişimler, WEB Sayfası Geliştirme Süreci E-İş modelleri, Dijital pazarlama uygulamaları Elektronik Ortamda Tüketici Davranışı, Sosyal mecralarda pazarlama
Dersin Amacı
Dünyada hızla gelişen yeni ticaret (ve pazarlama) ortamlarını ve imkanlarını tanıtmak, pazarlama bilgilerini elektronik ticaret ortamlarına nasıl uygulayabileceklerini öğretmek, elektronik pazarlardaki fırsatları analiz etme ve buralara uygun pazarlama stratejileri geliştirme ve uygulama bilgi ve becerisi kazandırmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | 5 |
| P1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 4 |
| P3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | 5 |
| P5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | 4 |
| P6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Güncel yazılım dilleri hakkında bilgi sahibi olur. | P.4.5 | 1 |
| Ö2 | Güncel yazılım geliştirme platformlarını bilmeli ve kullanır. | P.3.2 | 1,4 |
| Ö3 | Sorunların tespiti için analitik etkin araştırma ve çözüm tekniklerini bilir. | P.5.2 | 1 |
| Ö4 | Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak bilgisayar bilimiyle ilgili konuları ve algoritmaları değerlendirir | P.5.4 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Ağ Ekonomisi Ve Elektronik Ticareti |
| 2 | Elektronik Ticarette Evreler |
| 3 | Elektronik Ticarette Efsaneler Ve Gerçekler |
| 4 | Elektronik Ticarette İdari Ve Teknik Adımlar |
| 5 | E-İş Modelleri |
| 6 | Sanal Pazar Yerleri |
| 7 | Web Sitesi Özellikleri |
| 8 | Vize |
| 9 | E- Dönüşüm Ve SWOT Analizi |
| 10 | Elektronik Pazarlama |
| 11 | Elektronik Pazarlama |
| 12 | Sosyal Mecralarda Pazarlama Faaliyetleri |
| 13 | Elektronik Ticarette Ödeme Şekilleri |
| 14 | Elektronik Ticarette Güvenlik |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Ders Notu; Internet Kaynakları ve Siteleri |
| KIRCOVA, İbrahim (2005), İnternette Pazarlama, Beta Yayınevi | |
| ÖZMEN Şule, Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu E- Ticaret Genişletilmiş 4. Baskı. Bilgi Üniversitesi Yayınları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 100 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3,33 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 | P4 | P5 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Güncel yazılım geliştirme platformlarını bilmeli ve kullanır. | 4 | - | - |
| Ö2 | Güncel yazılım dilleri hakkında bilgi sahibi olur. | - | 5 | - |
| Ö3 | Sorunların tespiti için analitik etkin araştırma ve çözüm tekniklerini bilir. | - | - | 5 |
| Ö4 | Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak bilgisayar bilimiyle ilgili konuları ve algoritmaları değerlendirir | - | - | 4 |
