İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03831197 Dijital Sistemler 2 Güz 3 2+1+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Seda YILDIRIM
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Seda YILDIRIM TSMYO-T213 [email protected] 7915
Dersin İçeriği
Sayı sistemleri. Boole cebiri, mantık ağları ve sadeleştirmeleri. Kapılarla mantık tasarımı. Kombinasyonel devreler, Toplayıcılar, MUX, DEMUX, Dekoder, Encoder vb. Ardışık devreler, Flip-Floplar, ardışık sayıcılar, vardiya kayıtları, bilgisayar organizasyonu, aritmetik mantık, bellek ve kontrol üniteleri, mini ve mikrobilgisayar sistemleri
Dersin Amacı
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, sayısal bir formdaki bilgileri, proje birleştirme sistemlerini, sayısal devreler için mevcut bileşenleri bilirler, özel fonksiyonlar için dijital devreleri, proje dijital sistemlerini, sayısal devrelerin fonksiyonel davranışlarını analiz edebilirler. ve sistemler.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. 5
P5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. 4
P7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
P9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. 5
P11 Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar. 4
P14 Yazılımları test eder ve hataları giderir. 4
P20 Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bilgisayar temel elemanlarını bilir. P.1.1 1,4,7
Ö2 Karmaşık problemleri ele alır ve yaratıcı çözümler üretir P.3.3 1,4,7
Ö3 Karmaşık problemleri analiz eder ve çözüm stratejileri geliştirir P.3.4 1,4,7
Ö4 Matematiksel problemlere çözüm geliştirebilir P.5.6 1
Ö5 Dijital Sistemler alanında bilgi sahibidir. P.11.7 1,4,7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 İkili, sekizli ve onaltılık sayı sistemleri.
2 Boole cebri ve Boole operatörleri Mantık Fonksiyonları
3 Karnaugh -map kullanarak mantık fonksiyonlarının en aza indirilmesi
4 Kombinasyon devrelerine giriş, mantık kuralları ve kapıları kullanarak basit kombinasyon fonksiyonlarının gerçekleştirilmesi.
5 Toplayıcıların ve taşeronların gerçekleştirilmesi.
6 Kod dönüştürücüler, karşılaştırıcılar ve kod çözücülerin tasarımı.
7 Çoklayıcılar, demultiplekserlerin tasarımı.
8 Sıralı devrelere giriş.
9 flip-flop giriş, doğruluk çizelgeleri, mantık diyagramları ve zamanlama ilişkileri.
10 Flip-Flopların Dönüştürülmesi, Eksitasyon Tablosu.
11 Vites kayıtlarının ve sayaçlarının tasarımı.
12 Bilgisayar organizasyonu
13 Aritmetik mantık
14 Bellek ve kontrol üniteleri, Mini ve mikro bilgisayar sistemleri
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar M. Morris Mano, Charles R. Kime, "Logic and Computer Design Fundamentals", 3th Edition, Prentice-Hall, (2004)
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 14 14
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 14 14
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 98
Toplam Yük / 30 3,27
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P3 P5 P11
Ö1 Bilgisayar temel elemanlarını bilir. 5 - - -
Ö2 Karmaşık problemleri ele alır ve yaratıcı çözümler üretir - 4 - -
Ö3 Karmaşık problemleri analiz eder ve çözüm stratejileri geliştirir - 4 - -
Ö4 Matematiksel problemlere çözüm geliştirebilir - - 4 -
Ö5 Dijital Sistemler alanında bilgi sahibidir. - - - 5