Bilgisayar Programcılığı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03831197 | Dijital Sistemler | 2 | Güz | 3 | 2+1+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Seda YILDIRIM |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Seda YILDIRIM | TSMYO-T213 | [email protected] | 7915 |
Dersin İçeriği
Sayı sistemleri. Boole cebiri, mantık ağları ve sadeleştirmeleri. Kapılarla mantık tasarımı. Kombinasyonel devreler, Toplayıcılar, MUX, DEMUX, Dekoder, Encoder vb. Ardışık devreler, Flip-Floplar, ardışık sayıcılar, vardiya kayıtları, bilgisayar organizasyonu, aritmetik mantık, bellek ve kontrol üniteleri, mini ve mikrobilgisayar sistemleri
Dersin Amacı
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, sayısal bir formdaki bilgileri, proje birleştirme sistemlerini, sayısal devreler için mevcut bileşenleri bilirler, özel fonksiyonlar için dijital devreleri, proje dijital sistemlerini, sayısal devrelerin fonksiyonel davranışlarını analiz edebilirler. ve sistemler.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | 5 |
| P5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | 4 |
| P7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
| P9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | 5 |
| P11 | Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar. | 4 |
| P14 | Yazılımları test eder ve hataları giderir. | 4 |
| P20 | Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Bilgisayar temel elemanlarını bilir. | P.1.1 | 1,4,7 |
| Ö2 | Karmaşık problemleri ele alır ve yaratıcı çözümler üretir | P.3.3 | 1,4,7 |
| Ö3 | Karmaşık problemleri analiz eder ve çözüm stratejileri geliştirir | P.3.4 | 1,4,7 |
| Ö4 | Matematiksel problemlere çözüm geliştirebilir | P.5.6 | 1 |
| Ö5 | Dijital Sistemler alanında bilgi sahibidir. | P.11.7 | 1,4,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | İkili, sekizli ve onaltılık sayı sistemleri. |
| 2 | Boole cebri ve Boole operatörleri Mantık Fonksiyonları |
| 3 | Karnaugh -map kullanarak mantık fonksiyonlarının en aza indirilmesi |
| 4 | Kombinasyon devrelerine giriş, mantık kuralları ve kapıları kullanarak basit kombinasyon fonksiyonlarının gerçekleştirilmesi. |
| 5 | Toplayıcıların ve taşeronların gerçekleştirilmesi. |
| 6 | Kod dönüştürücüler, karşılaştırıcılar ve kod çözücülerin tasarımı. |
| 7 | Çoklayıcılar, demultiplekserlerin tasarımı. |
| 8 | Sıralı devrelere giriş. |
| 9 | flip-flop giriş, doğruluk çizelgeleri, mantık diyagramları ve zamanlama ilişkileri. |
| 10 | Flip-Flopların Dönüştürülmesi, Eksitasyon Tablosu. |
| 11 | Vites kayıtlarının ve sayaçlarının tasarımı. |
| 12 | Bilgisayar organizasyonu |
| 13 | Aritmetik mantık |
| 14 | Bellek ve kontrol üniteleri, Mini ve mikro bilgisayar sistemleri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | M. Morris Mano, Charles R. Kime, "Logic and Computer Design Fundamentals", 3th Edition, Prentice-Hall, (2004) |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 14 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 98 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3,27 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P5 | P11 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Bilgisayar temel elemanlarını bilir. | 5 | - | - | - |
| Ö2 | Karmaşık problemleri ele alır ve yaratıcı çözümler üretir | - | 4 | - | - |
| Ö3 | Karmaşık problemleri analiz eder ve çözüm stratejileri geliştirir | - | 4 | - | - |
| Ö4 | Matematiksel problemlere çözüm geliştirebilir | - | - | 4 | - |
| Ö5 | Dijital Sistemler alanında bilgi sahibidir. | - | - | - | 5 |
