Bilgisayar Programcılığı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03831192 | Temel Elektronik | 2 | Güz | 3 | 2+1+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | 1. Teorik Anlatım: Konular ders kapsamında teorik olarak anlatılır. Öğrenciler programlamanın temel kavramlarını ve algoritmaların mantığını kavrayabilmeleri için konu anlatımları dinler. 2. Uygulamalı Çalışmalar: Öğrenciler, teorik olarak anlatılan konuların uygulamasını yapmak için ders eğitmeni mentorlüğünde çeşitli örneklerle çalışmalar gerçekleştirir. Kazanımlar elde edilmeye çalışılır. 3. Adım Adım Çözümleme: Karşılaşılan problemler adım adım çözülerek her adımın nasıl işlediği açıklanır. Bu yöntemle öğrencilerin konulara daha hakim olması sağlanır. 4.Gerçek Hayat Örnekleri: Konuların daha iyi anlaşılması için gerçek hayattan örnekler ve problem senaryoları sunulur. Böylece öğrenciler öğrendiklerini pratikte nasıl kullanacağını görür. 5. Laboratuvar Föyleri ve Quizler: Haftalık laboratuvar föyleri ve sınav öncesi quizler ile öğrencilerin ilerlemesi değerlendirilir, konuların anlaşılıp anlaşılmadığı takip edilir. |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır. Tüm öğrencilere temel seviyeden başlanarak eğitim verilmektedir. |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Uğur POLAT |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Uğur POLAT | TSMYO-T213 | [email protected] | 7860 | Pazartesi 15.00-16.00 |
Dersin İçeriği
1. Elektroniğe Giriş ve Temel Kavramlar
2. Ohm Kanunu ve Temel Devre Teorisi
3. Kirchhoff Kanunları ve Devre Analizi
4. Pasif Devre Elemanları – Dirençler, Kondansatörler ve İndüktörler
5. Alternatif Akım (AC) ve Doğru Akım (DC) Devreleri
6. Diyotlar ve Uygulamaları
7. Transistörler ve Yarı İletkenlerin Temelleri
8. Güç Kaynakları ve Regülatörler
9. Osiloskop ve Multimetre Kullanımı
10. Temel Filtreler ve Frekans Tepkisi
11. Temel Elektronik Devre Tasarımı
12. Dönem Projesi ve Sunumlar
2. Ohm Kanunu ve Temel Devre Teorisi
3. Kirchhoff Kanunları ve Devre Analizi
4. Pasif Devre Elemanları – Dirençler, Kondansatörler ve İndüktörler
5. Alternatif Akım (AC) ve Doğru Akım (DC) Devreleri
6. Diyotlar ve Uygulamaları
7. Transistörler ve Yarı İletkenlerin Temelleri
8. Güç Kaynakları ve Regülatörler
9. Osiloskop ve Multimetre Kullanımı
10. Temel Filtreler ve Frekans Tepkisi
11. Temel Elektronik Devre Tasarımı
12. Dönem Projesi ve Sunumlar
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere elektronik devrelerin temel ilkelerini, bileşenlerini ve işleyiş prensiplerini öğretmektir. Ders kapsamında, direnç, kapasitör, indüktör, diyot, transistör gibi temel elektronik bileşenlerin yapısı, özellikleri ve devre içindeki davranışları incelenecektir. Öğrenciler, Ohm Kanunu, Kirchhoff Kanunları ve temel devre analiz yöntemleriyle basit devreler tasarlama ve analiz etme yeteneği kazanacaklardır.
Dersin sonunda öğrenciler, doğru akım (DC) ve alternatif akım (AC) devrelerinin çalışma prensiplerini anlamış; elektronik devrelerin ölçüm ve analizinde kullanılan temel laboratuvar araçlarını (osiloskop, multimetre vb.) tanımış olacaklardır. Bu ders, öğrencilerin ileri elektronik, dijital devreler ve mikrodenetleyici uygulamaları gibi konulara hazırlık yapmalarını sağlayacak sağlam bir altyapı oluşturmayı hedefler.
Dersin sonunda öğrenciler, doğru akım (DC) ve alternatif akım (AC) devrelerinin çalışma prensiplerini anlamış; elektronik devrelerin ölçüm ve analizinde kullanılan temel laboratuvar araçlarını (osiloskop, multimetre vb.) tanımış olacaklardır. Bu ders, öğrencilerin ileri elektronik, dijital devreler ve mikrodenetleyici uygulamaları gibi konulara hazırlık yapmalarını sağlayacak sağlam bir altyapı oluşturmayı hedefler.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | 3 |
| P1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 5 |
| P3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | 5 |
| P6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | 3 |
| P9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | 3 |
| P11 | Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar. | 4 |
| P14 | Yazılımları test eder ve hataları giderir. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Bilgisayar temel elemanlarını bilir. | P.1.1 | 1,6,7 |
| Ö2 | Mesleği ile ilgili temel matematiksel çözümlemeleri yapabilir. | P.1.3 | 1,6,7 |
| Ö3 | Proje geliştirme, test ve bakım gibi faklı aşamalarında çalışabilme yeteneğine sahiptir. | P.7.3 | 1,6,7 |
| Ö4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır. | P.7.4 | 1,6,7 |
| Ö5 | Gömülü sistemler ve temel elektronik alanlarında bilgi sahibidir. | P.11.8 | 1,6,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Elektroniğe Giriş ve Temel Kavramlar |
| 2 | Ohm Kanunu ve Temel Devre Teorisi |
| 3 | Kirchhoff Kanunları ve Devre Analizi |
| 4 | Pasif Devre Elemanları – Dirençler, Kondansatörler ve İndüktörler |
| 5 | Alternatif Akım (AC) ve Doğru Akım (DC) Devreleri |
| 6 | Diyotlar ve Uygulamaları |
| 7 | Sınav Öncesi Quiz ve Genel Tekrar |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Transistörler ve Yarı İletkenlerin Temelleri |
| 10 | Güç Kaynakları ve Regülatörler |
| 11 | Osiloskop ve Multimetre Kullanımı |
| 12 | Temel Filtreler ve Frekans Tepkisi |
| 13 | Temel Elektronik Devre Tasarımı |
| 14 | Dönem Projesi ve Sunumlar |
| 15 | Sınav Öncesi Quiz ve Genel Tekrar |
| 16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Robert L. Boylestad ve Louis Nashelsky, "Electronic Devices and Circuit Theory ", 11th Edition |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 1 | 20 (%) |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | 2 | 10 (%) |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 1 | 32 | 32 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P7 | P11 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Bilgisayar temel elemanlarını bilir. | 5 | - | - |
| Ö2 | Mesleği ile ilgili temel matematiksel çözümlemeleri yapabilir. | 5 | - | - |
| Ö3 | Proje geliştirme, test ve bakım gibi faklı aşamalarında çalışabilme yeteneğine sahiptir. | - | 5 | - |
| Ö4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır. | - | 5 | - |
| Ö5 | Gömülü sistemler ve temel elektronik alanlarında bilgi sahibidir. | - | - | 5 |
