Bilgisayar Programcılığı
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03831190 | Makine Öğrenmesi | 2 | Güz | 3 | 3+1+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Proje Tabanlı Öğrenme (PBL), Vaka Çalışmaları ve Gerçek Hayat Örnekleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Abubakar MAYANJA |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Abubakar MAYANJA | TSMYO-T213 | [email protected] | 7829 | Çarşamba 11:00-12:00 |
Dersin İçeriği
Yapay zeka ve makine öğrenmesi konularında en güncel kitap, dergi, makale ve web linkleri ile video ve görseller ders içeriği olarak öğrencilerle paylaşılacaktır
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilere geleceğin teknolojileri hakkında bilgi vermek, yapay zeka, makine öğrenmesi ve bilişim teknolojileri konusunda çözüm yöntemleri ve strateji geliştirmek için ihtiyaç duyacakları bilgi ve becerileri kazandırmaktır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P11 | Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar. | 4 |
P13 | Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir. | 5 |
P14 | Yazılımları test eder ve hataları giderir. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Bilgisayar temel elemanlarını bilir. | P.1.1 | 1,7 |
Ö2 | İnternet kullanımını ve araştırma yapmayı bilir. | P.1.2 | 3,7 |
Ö3 | Veri analizi ile ilgili güncel teknikleri bilir. | P.3.1 | 1,7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Bilişim teknolojileri, yapay zeka ve makine öğrenmesinin tarihsel gelişimi, genel kavramla |
2 | Yapay zekaya giriş, akıllı cihazlar |
3 | Karmaşık problemlerin çözümüne giriş |
4 | Yapay sinir ağları – Denetimli / denetimsiz öğrenme |
5 | Hibrid akıllı sistemler |
6 | Bilgi mühendisliği |
7 | Veri madenciliği |
8 | Olasılıklı akıl yürütme |
9 | Basit kararlar – karmaşık kararlar alma |
10 | Çoklu karar alma, olasılıklı programlama |
11 | Örneklerden öğrenme, olasılık modellerini öğrenme |
12 | Derin öğrenme |
13 | Takviye öğrenme, doğal dil işleme |
14 | Doğal dil işleme için derin öğrenme |
15 | Robotlar, gelecek vizyonu ve yapay zeka etiği, güvenliği ve felsefesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Artificial Intelligence: A Modern Approach - Stuart J. Russell, Peter Norvig |
Artificial Intelligence, 3e – Dr Michael Negnevitsky | |
Prolog Programming for Artificial Intelligence – Ivan Bratko |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 70 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 14 | 1 | 14 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 128 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,27 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 |
---|---|---|---|
Ö1 | Bilgisayar temel elemanlarını bilir. | 4 | 5 |
Ö2 | İnternet kullanımını ve araştırma yapmayı bilir. | 3 | 5 |
Ö3 | Veri analizi ile ilgili güncel teknikleri bilir. | 5 | 3 |