İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03830105 Görsel Programlama I 2 Güz 3 2+1+0 4 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Seda YILDIRIM
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Seda YILDIRIM TSMYO-T213 [email protected] 7915 Pazartesi
11:00-12:00
Dersin İçeriği
Windows Form GUİ Nesneleri, Veritabanı bağlantılarının sağlanması, Otomasyon proje tasarımı, Dosya İşlemleri
Dersin Amacı
Bu ders kapsamında; görsel nesnelerin kullanabilmesini, programla yöntem ve tekniklerine hakim olmasını sağlamayı, veritabanı uygulamaları üzerinde programlama yöntem ve teknikleri ile uygulama geliştirebilmelerini amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. 5
P1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 5
P11 Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar. 5
P14 Yazılımları test eder ve hataları giderir. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Algoritma geliştirmeyi bilir ve algoritmaya uygun veri yapısı oluşturur. P.4.1 1,4,7
Ö2 Güncel yazılım geliştirme platformlarını bilmeli ve kullanır. P.3.2 1,4,7
Ö3 Görsel Programalama tekniklerini bilir ve kullanır. P.11.5 1,4,7
Ö4 Yazılımları test eder ve hataları giderir. P.14.1 1,4,7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Görsel Programlamaya Giriş
2 Form ekranı Nesnelerin Tanıtılması-Label-Button
3 Form ekranı Nesnelerin Tanıtılması-Textbox-RichTextbox-MaskedTextbox
4 Formlar arası bilgi Gönderimi-MessageBox-Checkbox
5 Form ekranı Nesnelerin Tanıtılması-Radiobutton-Combobox-Panel-Groupbox
6 Form ekranı Nesnelerin Tanıtılması-Listbox-Timer-ProgressBar-PictureBox
7 Form ekranı Nesnelerin Tanıtılması-Web Bowser-MenüStrip-DataGridView-TabControl
8 Form ekranı Nesnelerin Tanıtılması-Chart
9 Veritabanı işlemleri
10 Dosya İşlemleri
11 Veritabanı ve Dosya İşlemleri Örnek Uygulamalar
12 Konu Tekrarları ve örnek uygulamalar
13 Proje Ödevlerinin belirlenmesi ve Sunumu
14 Proje Ödevlerinin belirlenmesi ve Sunumu
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Görsel Programlama - Yeni Başlayanlar ve Meslek Yüksek Okul Öğrencilerine Yönelik
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 14 1 14
Laboratuvar 14 1 14
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 15 15
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 100
Toplam Yük / 30 3,33
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3 P4 P11 P14
Ö1 Güncel yazılım geliştirme platformlarını bilmeli ve kullanır. 4 - - -
Ö2 Algoritma geliştirmeyi bilir ve algoritmaya uygun veri yapısı oluşturur. - 5 - -
Ö3 Görsel Programalama tekniklerini bilir ve kullanır. - - 4 -
Ö4 Yazılımları test eder ve hataları giderir. - - - 5