Bilgisayar Programcılığı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03830105 | Görsel Programlama I | 2 | Güz | 3 | 2+1+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Seda YILDIRIM |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Seda YILDIRIM | TSMYO-T213 | [email protected] | 7915 | Pazartesi 11:00-12:00 |
Dersin İçeriği
Windows Form GUİ Nesneleri, Veritabanı bağlantılarının sağlanması, Otomasyon proje tasarımı, Dosya İşlemleri
Dersin Amacı
Bu ders kapsamında; görsel nesnelerin kullanabilmesini, programla yöntem ve tekniklerine hakim olmasını sağlamayı, veritabanı uygulamaları üzerinde programlama yöntem ve teknikleri ile uygulama geliştirebilmelerini amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | 5 |
| P1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 5 |
| P11 | Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar. | 5 |
| P14 | Yazılımları test eder ve hataları giderir. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Algoritma geliştirmeyi bilir ve algoritmaya uygun veri yapısı oluşturur. | P.4.1 | 1,4,7 |
| Ö2 | Güncel yazılım geliştirme platformlarını bilmeli ve kullanır. | P.3.2 | 1,4,7 |
| Ö3 | Görsel Programalama tekniklerini bilir ve kullanır. | P.11.5 | 1,4,7 |
| Ö4 | Yazılımları test eder ve hataları giderir. | P.14.1 | 1,4,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Görsel Programlamaya Giriş |
| 2 | Form ekranı Nesnelerin Tanıtılması-Label-Button |
| 3 | Form ekranı Nesnelerin Tanıtılması-Textbox-RichTextbox-MaskedTextbox |
| 4 | Formlar arası bilgi Gönderimi-MessageBox-Checkbox |
| 5 | Form ekranı Nesnelerin Tanıtılması-Radiobutton-Combobox-Panel-Groupbox |
| 6 | Form ekranı Nesnelerin Tanıtılması-Listbox-Timer-ProgressBar-PictureBox |
| 7 | Form ekranı Nesnelerin Tanıtılması-Web Bowser-MenüStrip-DataGridView-TabControl |
| 8 | Form ekranı Nesnelerin Tanıtılması-Chart |
| 9 | Veritabanı işlemleri |
| 10 | Dosya İşlemleri |
| 11 | Veritabanı ve Dosya İşlemleri Örnek Uygulamalar |
| 12 | Konu Tekrarları ve örnek uygulamalar |
| 13 | Proje Ödevlerinin belirlenmesi ve Sunumu |
| 14 | Proje Ödevlerinin belirlenmesi ve Sunumu |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Görsel Programlama - Yeni Başlayanlar ve Meslek Yüksek Okul Öğrencilerine Yönelik |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 14 | 1 | 14 |
| Laboratuvar | 14 | 1 | 14 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 100 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3,33 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 | P4 | P11 | P14 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Güncel yazılım geliştirme platformlarını bilmeli ve kullanır. | 4 | - | - | - |
| Ö2 | Algoritma geliştirmeyi bilir ve algoritmaya uygun veri yapısı oluşturur. | - | 5 | - | - |
| Ö3 | Görsel Programalama tekniklerini bilir ve kullanır. | - | - | 4 | - |
| Ö4 | Yazılımları test eder ve hataları giderir. | - | - | - | 5 |
