İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03830101 Nesneye Yönelik Programlama 2 Güz 3 2+1+0 4 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar yok
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Seda YILDIRIM
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Seda YILDIRIM TSMYO-T213 [email protected] 7915 Pazartesi
11:00-12:00
Dersin İçeriği
Nesne yönelimli paradigmalar kullanarak problem çözme ve programlamaya giriş. Sınıflar, nesneler, öznitelikler, yöntemler, erişimciler, kurucular, yıkıcılar, kalıtım, soyut sınıflar, arayüzler, polimorfizm, istisna işleme, dosya işleme ve giriş / çıkış akışları, GUI programlamaya giriş
Dersin Amacı
Bu ders, nesne yönelimli programlama dillerinin temellerini öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. 5
P3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. 5
P11 Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar. 5
P14 Yazılımları test eder ve hataları giderir. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Algoritma geliştirmeyi bilir ve algoritmaya uygun veri yapısı oluşturur. P.4.1 1,4
Ö2 Güncel yazılım geliştirme platformlarını bilmeli ve kullanır. P.3.2 4
Ö3 Nesneye Yönelik Programlama Tekniklerini bilir ve kullanır. P.11.4 1,4
Ö4 Yazılımları test eder ve hataları giderir. P.14.1 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Nesneye Yönelik Programlamaya Giriş
2 Sınıflar, nesneler, nitelikler, yöntemler, kurucular
3 Sınıflar, nesneler, nitelikler, yöntemler, kurucular
4 Sınıflar, nesneler, nitelikler, yöntemler, kurucular
5 Kapsülleme
6 Nyp Örnek Kodlamalar
7 Vize sınavı
8 Kalıtım
9 Kalıtım örnekler
10 Çokbiçimlilik
11 Soyutlama
12 NYP örnek kodlamalar
13 Genel Tekrar
14 Final sınavı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Her Yönüyle C#-Sefer Algan
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 14 2 28
Laboratuvar 14 1 14
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 15 15
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 114
Toplam Yük / 30 3,80
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3 P4 P11 P14
Ö1 Güncel yazılım geliştirme platformlarını bilmeli ve kullanır. 5 - - -
Ö2 Algoritma geliştirmeyi bilir ve algoritmaya uygun veri yapısı oluşturur. - 4 - -
Ö3 Nesneye Yönelik Programlama Tekniklerini bilir ve kullanır. - - 5 -
Ö4 Yazılımları test eder ve hataları giderir. - - - -