Bilgisayar Programcılığı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03820102 | Veritabanı Yönetimi | 1 | Bahar | 2 | 3+1+1 | 7 | 7 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Ders 3 saat teorik bilgi ve 1 saat laboratuvar ortamında teorik bilginin uygulamaya dönüştürülmesi şeklinde işlenmektedir. Ms sql server 2020 kullanılarak veri tabanı sistemi tasarlanıp sql yazımı gerçekleştirilmiştir. |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Seda YILDIRIM |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Seda YILDIRIM |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Seda YILDIRIM | A-122 | [email protected] | 7915 | Çarşamba 14.00-17.00 |
Dersin İçeriği
Veritabanı kavramı, Veritabanı Temel Bileşenleri, Veritabanı ihtiyaç analizi, Varlık-İlişki Modeli, İlişkisel Veritabanı Tasarımı, Normalizasyon, SQL Veri Tipleri, Veri Bütünlüğü ve Constraintler, SQL Server Programının Kurulumu ve Çalıştırılması, SQL- Veri Tanımlama Dili Komutları, SQL- Veri İşleme Dili Konutları, SQL- Veri Kontrol Dili Komutları, Tek Tablo İçinde Sorgulamalar, Aritmetiksel Operatörler ve Fonksiyonlar, Gruplandırarak Sorgulama, Birden Fazla Tablo Üzerinde Sorgulama, Alt Sorgular ve Özellikleri
Dersin Amacı
Bu ders ile öğrenciye; veri tabanı tasarlamak, oluşturmak, sorgulama yapmak, veri tabanı yönetimsel fonksiyonlarını kullanmak yeterlilikleri kazandırılılması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | 5 |
| P11 | Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar. | 5 |
| P13 | Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir. | 5 |
| P14 | Yazılımları test eder ve hataları giderir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Algoritma geliştirmeyi bilir ve algoritmaya uygun veri yapısı oluşturur. | P.4.1 | 1,7 |
| Ö2 | Güncel programlama dilleri hakkında bilgi sahibidir. | P.11.3 | 1,4,7 |
| Ö3 | Veritabanı tasarımı hakkında bilgi sahibidir. | P.13.1 | 1,4,7 |
| Ö4 | Veritabanı yönetimi hakkında bilgi sahibidir. | P.13.2 | 1,4,7 |
| Ö5 | Veritabanı sorgulamaları yapabilir. | P.13.3 | 1,4,7 |
| Ö6 | Yazılımları test eder ve hataları giderir. | P.14.1 | 1,4,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Veritabanı ve VTYS Kavramlarına Giriş |
| 2 | İlişkisel Veritabanı Modelleri |
| 3 | Veritabanı Tablo Tasarımı ,ER Diyagram oluşturma |
| 4 | Veritabanı Tablo Tasarımı ,ER Diyagram oluşturma |
| 5 | Tablolar Arası İlişki Oluşturma |
| 6 | Normalizasyon |
| 7 | Normalizasyon |
| 8 | Ara Sınav 1 |
| 9 | Tablolar için Primary Key - Foreign Key belirleme |
| 10 | DDL (Data Definition Language) deyimleri ( Create,Drop ,Alter) |
| 11 | DML (Data Manuplation Language) Veri düzenleme dili-select,insert,update,delete |
| 12 | Sorgu yazma örnekleri |
| 13 | SQL Fonksiyonları |
| 14 | İnnerJoin deyimi ve İçiçe Sorgu yazma |
| 15 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Database System Concepts Seventh Edition Avi Silberschatz Henry F. Korth S. Sudarshan |
| Veri tabanı Sistemleri, Ünal Yarımağan, Akademi Kitapevi |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 70 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 16 | 6 | 96 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 14 | 3 | 42 |
| Laboratuvar | 14 | 3 | 42 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 14 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 208 | ||
| Toplam Yük / 30 | 6,93 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 7 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P4 | P11 | P13 | P14 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Algoritma geliştirmeyi bilir ve algoritmaya uygun veri yapısı oluşturur. | 5 | - | - | - |
| Ö2 | Güncel programlama dilleri hakkında bilgi sahibidir. | - | 4 | - | - |
| Ö3 | Veritabanı tasarımı hakkında bilgi sahibidir. | - | - | 5 | - |
| Ö4 | Veritabanı yönetimi hakkında bilgi sahibidir. | - | - | 5 | - |
| Ö5 | Veritabanı sorgulamaları yapabilir. | - | - | 5 | - |
| Ö6 | Yazılımları test eder ve hataları giderir. | - | - | - | 5 |
