Bilgisayar Programcılığı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03820101 | Programlama Temelleri II | 1 | Bahar | 2 | 3+1+1 | 6 | 6 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | 1. Teorik Anlatım: Konular ders kapsamında teorik olarak anlatılır. Öğrenciler programlamanın temel kavramlarını ve algoritmaların mantığını kavrayabilmeleri için konu anlatımları dinler. 2. Uygulamalı Çalışmalar: Öğrenciler, teorik olarak anlatılan konuların uygulamasını yapmak için ders eğitmeni mentorlüğünde çeşitli örneklerle çalışmalar gerçekleştirir. Kazanımlar elde edilmeye çalışılır. 3. Adım Adım Çözümleme: Karşılaşılan problemler adım adım çözülerek her adımın nasıl işlediği açıklanır. Bu yöntemle öğrencilerin konulara daha hakim olması sağlanır. 4.Gerçek Hayat Örnekleri: Konuların daha iyi anlaşılması için gerçek hayattan örnekler ve problem senaryoları sunulur. Böylece öğrenciler öğrendiklerini pratikte nasıl kullanacağını görür. 5. Laboratuvar Föyleri ve Quizler: Haftalık laboratuvar föyleri ve sınav öncesi quizler ile öğrencilerin ilerlemesi değerlendirilir, konuların anlaşılıp anlaşılmadığı takip edilir. |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır. Tüm öğrencilere temel seviyeden başlanarak eğitim verilmektedir. |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Uğur POLAT |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Uğur POLAT | TSMYO-T213 | [email protected] | 7860 | Pazartesi 15.00-16.00 |
Dersin İçeriği
1. C++ Programlamaya Giriş (Hello World!)
2. Operatörler ve Kontrol Yapıları
3. Fonksiyonlar
4. Tek Boyutlu / İki Boyutlu Diziler
5. String Sınıfı ve Karakter Dizisi İşlemleri
6. İşaretçiler (Pointers)
7. Şablonlar ve Standart Şablon Kütüphanesi
8. Dosya İşleme ve Hata Yönetimi
9. Nesneye Yönelik Programlamaya Giriş
2. Operatörler ve Kontrol Yapıları
3. Fonksiyonlar
4. Tek Boyutlu / İki Boyutlu Diziler
5. String Sınıfı ve Karakter Dizisi İşlemleri
6. İşaretçiler (Pointers)
7. Şablonlar ve Standart Şablon Kütüphanesi
8. Dosya İşleme ve Hata Yönetimi
9. Nesneye Yönelik Programlamaya Giriş
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, temel programlama bilgisine sahip öğrencilerin, algoritmik düşünme becerilerini ve C programlama dilindeki yetkinliklerini ileri seviyeye taşımaktır. Öğrenciler, daha karmaşık veri yapıları, bellek yönetimi ve işaretçi manipülasyonu gibi konularla ilgili derinlemesine bilgi edinecek, dinamik bellek yönetimi ve dosya işlemleri gibi ileri düzey C özelliklerini kullanarak uygulama geliştirebileceklerdir. Ayrıca, öğrenciler karmaşık problemlerin çözümü için etkili algoritmalar geliştirmeyi, analiz etmeyi ve optimize etmeyi öğreneceklerdir.
Dersin sonunda öğrenciler, kapsamlı proje bazlı çalışmalar ile yazılım geliştirme süreçlerini tecrübe ederek C dilindeki bilgilerini genişletecek; veri yapıları ve algoritmalar konusunda yeterlilik kazanacaklardır. Bu ders, C programlama dilinde profesyonel seviyede yazılım geliştirme becerilerini desteklemek üzere sağlam bir temel oluşturmayı hedeflemektedir.
Dersin sonunda öğrenciler, kapsamlı proje bazlı çalışmalar ile yazılım geliştirme süreçlerini tecrübe ederek C dilindeki bilgilerini genişletecek; veri yapıları ve algoritmalar konusunda yeterlilik kazanacaklardır. Bu ders, C programlama dilinde profesyonel seviyede yazılım geliştirme becerilerini desteklemek üzere sağlam bir temel oluşturmayı hedeflemektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | 5 |
| P1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 5 |
| P3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | 4 |
| P5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | 4 |
| P6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | 4 |
| P7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
| P11 | Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar. | 5 |
| P14 | Yazılımları test eder ve hataları giderir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Bilgisayar temel elemanlarını bilir. | P.1.1 | 1,7 |
| Ö2 | İnternet kullanımını ve araştırma yapmayı bilir. | P.1.2 | 4 |
| Ö3 | Mesleği ile ilgili temel matematiksel çözümlemeleri yapabilir. | P.1.3 | 4,6,7 |
| Ö4 | Güncel yazılım geliştirme platformlarını bilmeli ve kullanır. | P.3.2 | 1,6,7 |
| Ö5 | Karmaşık problemleri analiz eder ve çözüm stratejileri geliştirir | P.3.4 | 6,7 |
| Ö6 | Sorunların tespiti için analitik etkin araştırma ve çözüm tekniklerini bilir. | P.5.2 | 1,4,6,7 |
| Ö7 | Alternatif çözüm yollarını değerlendirir ve en uygun olanını seçer | P.5.3 | 7 |
| Ö8 | Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak bilgisayar bilimiyle ilgili konuları ve algoritmaları değerlendirir | P.5.4 | 1,4 |
| Ö9 | Algoritma geliştirmeyi bilir ve algoritmaya uygun veri yapısı oluşturur. | P.11.1 | 1,4,7 |
| Ö10 | Güncel Bilişim Teknolojileri platformlarını bilir ve kullanır. | P.11.2 | 4,6,7 |
| Ö11 | Güncel programlama dilleri hakkında bilgi sahibidir. | P.11.3 | 1,7 |
| Ö12 | Yazılımları test eder ve hataları giderir. | P.14.1 | 1,4,6,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | C++ Programlamaya Giriş (Merhaba Dünya!) |
| 2 | Operatörler ve Kontrol Yapıları |
| 3 | Operatörler ve Kontrol Yapıları |
| 4 | Fonksiyonlar |
| 5 | Tek Boyutlu / İki Boyutlu Diziler |
| 6 | Tek Boyutlu / İki Boyutlu Diziler |
| 7 | Sınav Öncesi Quiz ve Genel Tekrar |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | String Sınıfı ve Karakter Dizisi İşlemleri |
| 10 | String Sınıfı ve Karakter Dizisi İşlemleri |
| 11 | İşaretçiler (Pointers) |
| 12 | Şablonlar ve Standart Şablon Kütüphanesi |
| 13 | Dosya İşleme ve Hata Yönetimi |
| 14 | Nesneye Yönelik Programlamaya Giriş |
| 15 | Sınav Öncesi Quiz, Genel Tekrar ve Dönem Projesi |
| 16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | C How To Program Ninth Edition -Paul Deitel-Pearson |
| C ile Kodlama Çok Sayıda Çözümlü Örnek Yardımıyla | Nobel Yayıncılık |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 1 | 15 (%) |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | 2 | 15 (%) |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 14 | 4 | 56 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 7 | 1 | 7 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 179 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5,97 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P5 | P11 | P14 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Bilgisayar temel elemanlarını bilir. | 5 | - | - | - | - |
| Ö2 | İnternet kullanımını ve araştırma yapmayı bilir. | 4 | - | - | - | - |
| Ö3 | Mesleği ile ilgili temel matematiksel çözümlemeleri yapabilir. | 4 | - | - | - | - |
| Ö4 | Güncel yazılım geliştirme platformlarını bilmeli ve kullanır. | - | 5 | - | - | - |
| Ö5 | Karmaşık problemleri analiz eder ve çözüm stratejileri geliştirir | - | 4 | - | - | - |
| Ö6 | Sorunların tespiti için analitik etkin araştırma ve çözüm tekniklerini bilir. | - | - | 5 | - | - |
| Ö7 | Alternatif çözüm yollarını değerlendirir ve en uygun olanını seçer | - | - | 5 | - | - |
| Ö8 | Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak bilgisayar bilimiyle ilgili konuları ve algoritmaları değerlendirir | - | - | 4 | - | - |
| Ö9 | Algoritma geliştirmeyi bilir ve algoritmaya uygun veri yapısı oluşturur. | - | - | - | 5 | - |
| Ö10 | Güncel Bilişim Teknolojileri platformlarını bilir ve kullanır. | - | - | - | 5 | - |
| Ö11 | Güncel programlama dilleri hakkında bilgi sahibidir. | - | - | - | 5 | - |
| Ö12 | Yazılımları test eder ve hataları giderir. | - | - | - | - | 5 |
