Bilgisayar Programcılığı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Bilgisayar Programcılığı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03810102 | Web Tasarım | 1 | Güz | 1 | 3+1+1 | 6 | 6 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Proje Tabanlı Öğrenme, Tasarım Araçları ve Yazılımların Kullanımı |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Abubakar MAYANJA |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Abubakar MAYANJA | TSMYO-T213 | [email protected] | 7829 | Çarşamba 11:00 -12:30 |
Dersin İçeriği
Web yayıncılığı ve Site tasarım süreci, HTML'e giriş, Bağlantılar ve Internet adreslerinin kullanımı, Web editörünün kullanımı, HTML ile resim ve görüntülerin kullanımı, HTML ile sayfa tasarımı, arka planlar, renkler ve metinler, HTML ile tablolar ve listeler, HTML ile çerçeve ve katman kullanımı, HTML form ve form elemanları, HTML şablonlarının kullanımı, HTML ve diğer ortam türleri, HTML ve diğer ortam türleri, Biçimlendirmede Stil sayfalarının kullanımı, HTML ile Dinamik sayfalar oluşturma, Web Tasarımında yenilikler Blog, Web sitesi projesi ve uygulamaları, İnternet/web destekli/temelli öğrenmede temel kavramlar; İnternet/web destekli/temelli öğrenmenin kuramsal temelleri; avantaj ve dezavantajları; İnternet/web destekli/temelli öğrenmede bir ders iskeleti oluşturma; İnternet/web destekli/temelli öğrenmede tasarım ilkelerini kullanma; İnternet/web destekli/temelli öğrenmede etkileşimi uygun biçimde kullanma, Web temelli/destekli öğrenme ortamlarında karşılaşılabilecek temel teknik problemler ve çözüm yolları.
Dersin Amacı
Web yayıncılığının ilkelerinin bilinmesini sağlamak. Web içeriği geliştirme becerilerini kazandırmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 2 |
| P12 | Web programlama teknolojilerini açıklar ve uygular. | 5 |
| P13 | Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Algoritma geliştirmeyi bilir ve algoritmaya uygun veri yapısı oluşturur. | P.4.1 | 1 |
| Ö2 | Sorunların çözümü için gerekli yetileri belirler ve yöntem geliştirir. | P.8.1 | 1 |
| Ö3 | Bilgisayar temel elemanlarını bilir. | P.1.1 | 1 |
| Ö4 | İnternet kullanımını ve araştırma yapmayı bilir. | P.1.2 | 3 |
| Ö5 | Veri analizi ile ilgili güncel teknikleri bilir. | P.3.1 | 7 |
| Ö6 | Güncel yazılım geliştirme platformlarını bilmeli ve kullanır. | P.3.2 | 7 |
| Ö7 | Yazılımları test eder ve hataları giderir. | P.5.1 | 7 |
| Ö8 | Temel İstatistik bilgileri kullanarak rapor yazabilme | P.6.1 | 7 |
| Ö9 | Proje yönetimi konusunda bilgiye sahiptir. | P.7.1 | 6 |
| Ö10 | Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme. | P.20.1 | 7 |
| Ö11 | Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme. | P.20.2 | 1 |
| Ö12 | İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilme. | P.20.3 | 3 |
| Ö13 | Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme. | P.20.5 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tanışma, Ders ile İlgili Genel Bilgiler, Web Programlamaya Giriş |
| 2 | HTML e Giriş, Resim ve Web Sayfası Linki ekleme |
| 3 | Sık kullanılan tagler, yazıların biçimlendirilmesi |
| 4 | HTML de Stiller, Alıntılar, Renkler |
| 5 | Bazı CSS komutları |
| 6 | ID, Class, Tablolar, Listeler |
| 7 | CSS e Giriş |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | CSS de Renkler, Kenar Boşlukları, Yazı Kaydırma |
| 10 | CSS de Yazı Özellikleri, Fontlar, Simgeler |
| 11 | CSS de Listeler, Tablolar |
| 12 | Bootstrap kullanımı |
| 13 | Hazır Taslak Kullanımı |
| 14 | Hazır Taslak Kullanımı ve Proje Oluşturma Yöntemleri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Robbins, Jennifer Niederst. Learning web design: A beginner's guide to HTML, CSS, JavaScript, and web graphics. "" O'Reilly Media, Inc."", 2012. |
| Web Tasarımı ve Web Programlama, Uğur Gelişken, Level Kitap |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 1 | 20 (%) |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 2 | 15 | 30 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 1 | 15 | 15 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 159 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5,30 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P4 | P5 | P6 | P7 | P8 | P20 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Bilgisayar temel elemanlarını bilir. | 4 | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö2 | İnternet kullanımını ve araştırma yapmayı bilir. | 3 | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö3 | Veri analizi ile ilgili güncel teknikleri bilir. | - | 2 | - | - | - | - | - | - |
| Ö4 | Güncel yazılım geliştirme platformlarını bilmeli ve kullanır. | - | 5 | - | - | - | - | - | - |
| Ö5 | Algoritma geliştirmeyi bilir ve algoritmaya uygun veri yapısı oluşturur. | - | - | 5 | - | - | - | - | - |
| Ö6 | Yazılımları test eder ve hataları giderir. | - | - | - | 3 | - | - | - | - |
| Ö7 | Temel İstatistik bilgileri kullanarak rapor yazabilme | - | - | - | - | 1 | - | - | - |
| Ö8 | Proje yönetimi konusunda bilgiye sahiptir. | - | - | - | - | - | 3 | - | - |
| Ö9 | Sorunların çözümü için gerekli yetileri belirler ve yöntem geliştirir. | - | - | - | - | - | - | 1 | - |
| Ö10 | Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | 2 |
| Ö11 | Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | 3 |
| Ö12 | İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilme. | - | - | - | - | - | - | - | 3 |
| Ö13 | Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme. | - | - | - | - | - | - | - | 2 |
