İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
KTO Karatay Üniversitesi
AKTS Bilgi Sistemi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
US173 Dijital Yayın Tasarımı 1 Güz 1 2+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Örnek Olay İncelemesi
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yok
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Bülent BİNGÖL
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Masaüstü ve dijital yayıncılık alanında kullanılan bilgisayar programları kullanılarak belirlenen içeriğe uygun mecra ve tasarım ürünü tasarlanması.
Dersin Amacı
Dersin amacı masaüstü yayıncılık ve dijital yayıncılık alanına giren mecraların tasarımını ve uygulamasını kavratmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Giriş: Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması
2 Masaüstü ve dijital yayıncılık kavramı, mecra türleri, uygulama alanları
3 Programların öğretilmesi ve uygulama II
4 Programların öğretilmesi ve uygulama II
5 Programların öğretilmesi ve uygulama III
6 Programların öğretilmesi ve uygulama IV
7 Dijital yayın tasarımı proje I (web uygulama)
8 Ara sınav
9 Dijital yayın tasarımı proje II (web uygulama)
10 Dijital yayın tasarımı proje III (web uygulama)
11 Dijital yayın tasarımı proje I (tablet uygulama)
12 Dijital yayın tasarımı proje II (tablet uygulama)
13 Dijital yayın tasarımı proje III (mobil uygulama)
14 Dijital yayın tasarımı proje III (mobil uygulama)
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Let's Get Digital: How To Self-Publish, And Why You Should (2018). David Gaughran. CreateSpace Independent Publishing Platform
Introduction To Desktop Publishing with Digital Graphics (2007).Kevin Niemeyer. McGraw-Hill Education.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 10 2 20
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 5 3 15
Uygulama 8 3 24
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 3 3
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 90
Toplam Yük / 30 3
Dersin AKTS Kredisi: 3