İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
KTO Karatay Üniversitesi
AKTS Bilgi Sistemi
Program Yeterlilikleri
Program Yeterlilikleri (PÖÇ), programı başarı ile tamamlayan ve mezun olan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu program için tanımlanmış olan Program Yeterlilikleri aşağıda verilmektedir.

(Aşağıdaki sekmelere tıklayarak program yeterliliklerine Sıralı ve "Bilgi", "Beceri", "Yetkinlik" kategorileri altında Sınıflandırılmış olarak ulaşabilirsiniz.)
(Program Yeterlilikleri, kilit ve alt yeterlilikler olarak aşağıda sıralı olarak verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)
P1) Tarih alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgileri öğrenme ve kullanma becerisine sahiptir.
P2) Tarih alanı ile ilgili bilimsel yayınlara ulaşabilme ve Osmanlı arşiv kaynaklarını en üst düzeyde okuyup kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
P3) Tarihi olayları ve sosyal gelişmeleri araştırıp tartışabilir ve farklı disiplinlerle bağlantı kurarak analiz edebilir.
P4) Milli ve manevi kültür değerleri hakkında gerekli bilgiye sahiptir ve alanıyla ilgili başkalarını bilinçlendirebilme yetisini haizdir.
P5) Osmanlı, Selçuklu ve İslam tarihi ve kaynakları hakkında gerekli donanıma sahiptir ve bunların özelliklerini açıklayabilir.
P6) Tarih alanında edinilen teorik ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.
P7) Tarih metodolojisi bilgisiyle, eleştirel düşünme, yorumlama ve değerlendirebilme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları ferdi veya ekip halinde yürütebilir.
P8) Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve iktisadi olayları tanımlayabilir, analiz edebilir ve mukayeseli çalışmalar yapabilir.
P9) Tarih alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerine hâkimdir ve kendini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme becerisine sahiptir.
P10) Tarihî kaynakları inceleyebilecek düzeyde dilleri kullanabilme beceresine sahiptir.
P11) Avrupa başta olmak üzere dünyanın değişik yerlerinde yaşayan farklı milletlerin tarihleri hakkında genel bilgiye sahiptir.
P12) Meslek ahlakı bilinciyle hareket eder ve toplumsal sorumluluklarını ihmal etmez.
P13) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir; alanındaki, ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilir ve bilgilerini güncelleyebilir.
P14) Tarihi mirası ve tarihi dokuyu koruma bilincine sahiptir, bu bilincin çevreye yayılmasını sağlama konusunda duyarlıdır.
P15) Türk dünyasını tanır. Türkiye'nin çevresindeki toplulukların kökenlerini ve temel sorunları bilir. Bu bölgenin jeopolitik önemi konusunda bilgi sahibi olur.
P16) Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin kuruluş süreci ile dünya tarihi içerisindeki konumunu bilir.
(Program Yeterlilikleri, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) düzey tanımlayıcıları için kullanılmış olan sınıflandırmaya (bilgi, beceri ve yetkinlikler) göre kilit ve alt yeterlilikleri olarak aşağıda verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
P1) Tarih alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgileri öğrenme ve kullanma becerisine sahiptir.
P11) Avrupa başta olmak üzere dünyanın değişik yerlerinde yaşayan farklı milletlerin tarihleri hakkında genel bilgiye sahiptir.
P12) Meslek ahlakı bilinciyle hareket eder ve toplumsal sorumluluklarını ihmal etmez.
P14) Tarihi mirası ve tarihi dokuyu koruma bilincine sahiptir, bu bilincin çevreye yayılmasını sağlama konusunda duyarlıdır.
P15) Türk dünyasını tanır. Türkiye'nin çevresindeki toplulukların kökenlerini ve temel sorunları bilir. Bu bölgenin jeopolitik önemi konusunda bilgi sahibi olur.
P16) Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin kuruluş süreci ile dünya tarihi içerisindeki konumunu bilir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
P2) Tarih alanı ile ilgili bilimsel yayınlara ulaşabilme ve Osmanlı arşiv kaynaklarını en üst düzeyde okuyup kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
P3) Tarihi olayları ve sosyal gelişmeleri araştırıp tartışabilir ve farklı disiplinlerle bağlantı kurarak analiz edebilir.
P4) Milli ve manevi kültür değerleri hakkında gerekli bilgiye sahiptir ve alanıyla ilgili başkalarını bilinçlendirebilme yetisini haizdir.
P7) Tarih metodolojisi bilgisiyle, eleştirel düşünme, yorumlama ve değerlendirebilme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları ferdi veya ekip halinde yürütebilir.
P9) Tarih alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerine hâkimdir ve kendini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme becerisine sahiptir.
P10) Tarihî kaynakları inceleyebilecek düzeyde dilleri kullanabilme beceresine sahiptir.
P13) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir; alanındaki, ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilir ve bilgilerini güncelleyebilir.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
P5) Osmanlı, Selçuklu ve İslam tarihi ve kaynakları hakkında gerekli donanıma sahiptir ve bunların özelliklerini açıklayabilir.
P6) Tarih alanında edinilen teorik ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.
P8) Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve iktisadi olayları tanımlayabilir, analiz edebilir ve mukayeseli çalışmalar yapabilir.