İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
KTO Karatay Üniversitesi
AKTS Bilgi Sistemi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
US110 Almanca IV 1 Güz 1 2+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Şehir merkezi, tren istasyonu, otobüs terminali, havaalanı, müze ve benzeri bir turistin ihtiyaç duyacağı mekanların nerde olduğunu, vasıta ile mi yaya mı gidileceği, hangi bilet kullanılacağı, ödeme şeklinin ne olacağı konuları ile birlikte yön, adres, cadde, sokak, mekan numarası ile ilgili kelime haznesi öğretilir; diyaloglar ile beceri kazandıracak faaliyet yapılır.
Dersin Amacı
Sade cümle ve yaygın ifadelerle adres ve yer sorma, tarif etme, yönleri anlama ve ifade edebilme, konuşmayı başlatma devam ettirme, anlaşılmayan bilgi için tekrar isteme ve teşekkür etmeyi öğretmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tanışma ve tanıştırma; dersin hedefleri; öğrenciden istenen davranışlar, malzemeler, disiplin, devamsızlık, sınav tür ve haftalar konuşulur.
2 Yönler tanıtılır (Kuzey, Güney, Kuzey, Doğu) ve örnek cümlelerde kullanılır. Yer belirten edatlar (arasında, karşısında, arkasında vs.) öğretilir ve cümle içinde kullanılır ve alıştırmalar yaptırılır. Bu maksatla verilen dil malzemeleri öğrenciye ilk işitsel sonra da yazınsal olarak verilir. Öğrencilerden bir sonraki haftada sunmak üzere yer edatlarını kullanarak odalarındaki eşyaların yerlerini belirtmeleri istenir.
3 Geçen haftaki faaliyet değişiklikler ile tekrarlanır. Bu konu ile ilgili uygun aktivite ve alıştırmalar yaptırılır. Daha sonra öğrenciler eşleştirilerek geçen hafta belirlenen ödevi birbirlerine aktarmaları istenir.
4 Hedef dilde, cadde, sokak, kavşak ve benzeri isimler öğretilir ve alternatif ifadeler ile cümle içinde kullanılır. Öğrenciler eşleştirilerek 2. ve 3. haftalarda öğretilen edatlar ve yön isimleri ile ilgili ifadeleri uygun aktivite ve alıştırmalar içerisinde kullanmaları sağlanır.
5 Önemli ve yaygın bazı yer isimleri öğretilir. (Eczane, hastane, postane vs.) yer ve yön belirleme ifadeleri ile birleştirilip uygun cümlelerde kullanılır.
6 Birleştirme: bir cadde üzerinde bulunan yer ve bir odada yer alan eşyaların resmini gösteren 2 adet resim (internetten veya herhangi bir kitaptan) bulunur, çoğaltılır ve öğrenciler eşleştirilerek öğretilen ifadeleri kullanmaları istenir.
7 ARA SINAV Önceki haftada yapılan alıştırma aynı sınavda sorulur. Eşleşmelere öğretmen karar verir. Böylece diyaloğun anlamlı olması temin edilir. (Sınıf mevcudu 25 ise sözlü, üstü ise yazılı sınav yapılır. Sözlü sıvadın kapsam ve tarzı derste yapılanlarla benzer ve aynılık taşır. Yazılı sınavlar çoktan seçmeli, doğru-yanlış, boşluk doldurma ve/veya kısa paragraftan oluşur.)
8 Vize sınavından önceki haftalarda hedef dilde öğretilen tüm ifadelerin, cümlelerin ve kalıpların üzerinden hatırlatma amacıyla kısaca geçilir. Uygun aktiviteler ve alıştırmalar yaptırılır.
9 Hedef dilde adres sorma ile ilgili gereken ifade ve kalıplar öğretilir. Daha önce öğretilmiş olan yer isimlerini kullanılarak alıştırma yaptırılır.
10 "Daha hızlı gitmek için hangi yolu kullanabilirim? Hangi toplu ulaşım aracını kullanmalıyım? * Yol ne kadar sürer? gibi ifadeler öğretilir ve alıştırma yaptırılır. (dersten önce toplu taşıma araçlarının isimleri öğretilir.)
11 9. ve 10. Haftada öğretilenler birleştirilerek alıştırma yaptırılır.
12 Adres tarif etme ile ilgili gereken tüm kelimeler, ifadeler ve kalıplar öğretilir ve alıştırma yaptırılır.
13 Öğrenciler eşleştirilerek tek bir diyalog içerisinde öğretilen ifadeleri kullanarak adres sorup tarif etmeleri istenir. Dersin sonunda bu kapsamda örnek bir diyalog öğrencilere verilir.
14 Sınıfa bir cadde üzerinde veya bir şehirde çeşitli yerleri gösteren bir resim getirilir. Öğrenciler eşleştirerek resimdeki bir yer ile ilgili adres sorup cevap vermeleri istenir. Bu faaliyet için bir diyalog hazırlamaları sağlanır.
15 FİNAL SINAVI Bütün öğrenilen bilgi ve becerinin iki öğrenci arasında diyalog şeklinde yapılmasıdır. Öğretmen gerek görürse öğrenci ile kendi konuşur.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0