Tarih
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRS452 | Afrika Tarihi | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Ahmet KAVAS |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
İslam öncesi Afrika. İslami devirde Afrika. Afrika – Osmanlı ilişkileri. Avrupalıların Afrika'yı sömürgeleştirmesi. XX. yüzyılda bağımsızlığını kazanan Afrika devletleri. Günümüzde Türkiye-Afrika ilişkileri.
Dersin Amacı
Öğrencilere Afrika'nın İslam öncesinden günümüze kadarki tarihini öğretmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Tarih alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgileri öğrenme ve kullanma becerisine sahiptir. | 4 |
P3 | Tarihi olayları ve sosyal gelişmeleri araştırıp tartışabilir ve farklı disiplinlerle bağlantı kurarak analiz edebilir. | 3 |
P8 | Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve iktisadi olayları tanımlayabilir, analiz edebilir ve mukayeseli çalışmalar yapabilir. | 3 |
P11 | Avrupa başta olmak üzere dünyanın değişik yerlerinde yaşayan farklı milletlerin tarihleri hakkında genel bilgiye sahiptir. | 5 |
P13 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir; alanındaki, ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilir ve bilgilerini güncelleyebilir. | 3 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | İslam Öncesi Afrika (I) |
2 | İslam Öncesi Afrika (II) |
3 | İslami Devirde Afrika (I) |
4 | İslami Devirde Afrika (II) |
5 | İslami Devirde Afrika (III) |
6 | Afrika – Osmanlı İlişkileri (I) |
7 | Afrika – Osmanlı İlişkileri (II) |
8 | Avrupalıların Afrika'yı Sömürgeleştirmesi (I) |
9 | Avrupalıların Afrika'yı Sömürgeleştirmesi (II) |
10 | XX. Yüzyılda Bağımsızlığını Kazanan Afrika Devletleri (I) |
11 | XX. Yüzyılda Bağımsızlığını Kazanan Afrika Devletleri (II) |
12 | Günümüzde Türkiye-Afrika ilişkileri (I) |
13 | Günümüzde Türkiye-Afrika ilişkileri (II) |
14 | Genel Değerlendirme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Afrika`nın Keşfi/Bu Büyüleyici ve Farklı Kıtanın Keşif Tarihi, Colin HYNSON, Çev. Kerem KESKİNER, Alkım Yayınevi, 2001. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 5 | 15 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |