Tarih
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| TRS452 | Afrika Tarihi | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Ahmet KAVAS |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
İslam öncesi Afrika. İslami devirde Afrika. Afrika – Osmanlı ilişkileri. Avrupalıların Afrika'yı sömürgeleştirmesi. XX. yüzyılda bağımsızlığını kazanan Afrika devletleri. Günümüzde Türkiye-Afrika ilişkileri.
Dersin Amacı
Öğrencilere Afrika'nın İslam öncesinden günümüze kadarki tarihini öğretmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Tarih alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgileri öğrenme ve kullanma becerisine sahiptir. | 4 |
| P3 | Tarihi olayları ve sosyal gelişmeleri araştırıp tartışabilir ve farklı disiplinlerle bağlantı kurarak analiz edebilir. | 3 |
| P8 | Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve iktisadi olayları tanımlayabilir, analiz edebilir ve mukayeseli çalışmalar yapabilir. | 3 |
| P11 | Avrupa başta olmak üzere dünyanın değişik yerlerinde yaşayan farklı milletlerin tarihleri hakkında genel bilgiye sahiptir. | 5 |
| P13 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir; alanındaki, ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilir ve bilgilerini güncelleyebilir. | 3 |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | İslam Öncesi Afrika (I) |
| 2 | İslam Öncesi Afrika (II) |
| 3 | İslami Devirde Afrika (I) |
| 4 | İslami Devirde Afrika (II) |
| 5 | İslami Devirde Afrika (III) |
| 6 | Afrika – Osmanlı İlişkileri (I) |
| 7 | Afrika – Osmanlı İlişkileri (II) |
| 8 | Avrupalıların Afrika'yı Sömürgeleştirmesi (I) |
| 9 | Avrupalıların Afrika'yı Sömürgeleştirmesi (II) |
| 10 | XX. Yüzyılda Bağımsızlığını Kazanan Afrika Devletleri (I) |
| 11 | XX. Yüzyılda Bağımsızlığını Kazanan Afrika Devletleri (II) |
| 12 | Günümüzde Türkiye-Afrika ilişkileri (I) |
| 13 | Günümüzde Türkiye-Afrika ilişkileri (II) |
| 14 | Genel Değerlendirme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Afrika`nın Keşfi/Bu Büyüleyici ve Farklı Kıtanın Keşif Tarihi, Colin HYNSON, Çev. Kerem KESKİNER, Alkım Yayınevi, 2001. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 3 | 5 | 15 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
