Tarih
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| TRS442 | Türk-Ermeni İlişkileri | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Türkiye Selçukluları ve Osmanlı devletlerinde Ermeniler ve Türk-Ermeni ilişkileri.
Dersin Amacı
Türk-Ermeni ilişkilerini detaylı bir şekilde incelemek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Türk-Ermeni İlişkilerinin Bibliyografyası |
| 2 | Doğu Anadolu'da Yaşayan Ermeni Prenslikler ve Siyasi Durumları, Ermenilerin Dini, Menşei ve Yaşadıkları Bölgeler |
| 3 | Büyük Selçuklu-Ermeni İlişkileri |
| 4 | Anadolu Selçukluları ve Beylikler Döneminde Türk-Ermeni İlişkileri (I) |
| 5 | Anadolu Selçukluları ve Beylikler Döneminde Türk-Ermeni İlişkileri (II) |
| 6 | Osmanlı Devleti'nin Kuruluş Yılları ve İstanbul'un Fethiyle Türk-Ermeni İlişkilerindeki Gelişmeler |
| 7 | Ermenilerin 17. Yüzyılın Sonlarına Kadar Elde Ettikleri Dini, Sosyal ve Ekonomik Atılımlar (I) |
| 8 | Ermenilerin 17. Yüzyılın Sonlarına Kadar Elde Ettikleri Dini, Sosyal ve Ekonomik Atılımlar (II) |
| 9 | 18-19. Yüzyıllar Arasında Ermenilerin Türk Toplumu İçindeki Yeri ve Konumları |
| 10 | Klasik Osmanlı Döneminde Osmanlı Devleti'nin Gayrimüslim Politikaları |
| 11 | Osmanlı-Rus Savaşı (1877-1878) Sonrası Ermeni Problemi |
| 12 | Osmanlı Devleti'nin Ermenilere Yönelik Reform Faaliyetleri |
| 13 | Ermeni Komitelerinin Kuruluşu ve İsyanları |
| 14 | 1908'den I. Dünya Savaşına Kadar Türk-Ermeni İlişkileri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Türk Ermeni İlişkileri, Sedat LAÇİNER, Kaknüs Yayınları, 2004. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
