İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
KTO Karatay Üniversitesi
AKTS Bilgi Sistemi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
TRS441 Osmanlı Yenileşme Tarihi 4 Güz 7 2+0+0 4 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Osmanlı merkez bürokrasisi ile taşra yönetiminde XIX. yüzyılda yenileşme hareketleri. Belediye teşkilatı, vilayet ve kaza idarelerinin kurulması.
Dersin Amacı
19. yüzyıldan itibaren gerçekleştirilen Osmanlı reformlarının sebep ve sonuçları ışığında incelenmesi ve batılılaşma süreci ile birlikte ortaya çıkan fikir hareketlerinin tahlil edilmesi.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Osmanlı Yenileşmesinin Temelleri
2 Geleneksel Yenileşme Hareketleri
3 1718 – 1730 Lale Devri ve Geleneksel Çizginin Dışına Çıkılmaya Başlaması: Toplumsal ve Günlük Hayata Yönelik Faaliyetler
4 1789 – 1807 III. Selim ve Nizam-I Cedid: Yenileşmede İlk Geniş Kapsamlı Tasarılar
5 Nizamı-I Cedid Reformları
6 1808 – 1839 II. Mahmud: Devlet ve Toplumun Batı Avrupa Modeline Göre Şekillendirme
7 II. Mahmud Reformları
8 Tanzimat Fermanı
9 Islahat Fermanı
10 Tanzimat Dönemi Reformları (I)
11 Tanzimat Dönemi Reformları (II)
12 I. Meşrutiyet, Kanun-i Esasi ve II. Abdülhamid (I)
13 I. Meşrutiyet, Kanun-i Esasi ve II. Abdülhamid (II)
14 II. Meşrutiyet Dönemi Yenileşme Hareketleri
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Jön Türklerin Siyasi Fikirleri, Ş. MARDİN, İletişim Yayınları, İstanbul 1999.
Osmanlı'da Batışın Üç Evresi (III. Selim, II. Mahmut, Abdülmecit), Ahmet Rasim, Evrim Yayınları,1987.
Türkiye'de Çağdaş Düşünce Tarihi, H. Ziya ÜLKEN, Ülken Yayınları, İstanbul 2001.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0