İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
KTO Karatay Üniversitesi
AKTS Bilgi Sistemi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
TRS422 Türk Demokrasi Tarihi 4 Bahar 8 2+0+0 3 3
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Caner ARABACI
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Demokrasi kavramının tanımı ve demokrasiye yer veren yönetim şekilleri; Tanzimat dönemi demokrasi hareketleri ve siyasal muhalefet; I. ve II. Meşrutiyet dönemleri demokrasi hareketleri ve siyasal gelişmeler; TBMM'nin kurulması, Milli mücadele döneminde kurulan siyasi cemiyetler ve faaliyetleri; Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşu, siyasal gelişmeler ve Atatürk'ün demokrasi uygulamaları; tek parti dönemi ve Türkiye'de çok partili hayata geçiş; 1946-1960 yılları arasında siyasal yapı ve demokrasi uygulamaları.
Dersin Amacı
Türk Demokrasi anlayış ve geleneğini tarihsel zemin içinde öğretmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Tarih alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgileri öğrenme ve kullanma becerisine sahiptir. 3
P3 Tarihi olayları ve sosyal gelişmeleri araştırıp tartışabilir ve farklı disiplinlerle bağlantı kurarak analiz edebilir. 4
P6 Tarih alanında edinilen teorik ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular. 3
P8 Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve iktisadi olayları tanımlayabilir, analiz edebilir ve mukayeseli çalışmalar yapabilir. 4
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Demokrasi Kavramının Tanımı ve Demokrasiye Yer Veren Yönetim Şekilleri
2 19. Yüzyılda Avrupa`da Siyasi ve Demokratik Değişimler
3 Osmanlı Modernleşmesi Bağlamında Siyasi Alanda Yaşanan Değişimler
4 Tanzimat Dönemi Demokrasi Hareketleri ve Siyasal Muhalefet
5 I. ve II. Meşrutiyet Dönemleri Demokrasi Hareketleri ve Siyasal Gelişmeler
6 TBMM'nin Kurulması
7 Millî Mücadele Döneminde Kurulan Siyasi Cemiyetler ve Faaliyetleri
8 Tek Parti Dönemi
9 Türkiye'de Çok Partili Hayata Geçiş
10 İktidar ve Muhalefet Partileri Ölçeğinde İktidar-Muhalefet İlişkisi
11 1946-1960 Yılları Arasında Siyasal Yapı ve Demokrasi Uygulamaları
12 Siyasal Katılım Kültürü ve Kadınların Siyasi Hayata Katılımı
13 Siyasal Katılımın Göstergesi Olarak Seçimler: Seçim Usulleri, Katılım Oranları ve Oy Verme Davranışları
14 Genel Değerlendirme
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Türkiye'nin Demokrasi Tarihi I-II (1839-1950), Tevfik ÇAVDAR, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara 1999-2000.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 5 10
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 14 14
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 90
Toplam Yük / 30 3
Dersin AKTS Kredisi: 3