İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
TRS422 Türk Demokrasi Tarihi 4 Bahar 8 2+0+0 3 3
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Caner ARABACI
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Demokrasi kavramının tanımı ve demokrasiye yer veren yönetim şekilleri; Tanzimat dönemi demokrasi hareketleri ve siyasal muhalefet; I. ve II. Meşrutiyet dönemleri demokrasi hareketleri ve siyasal gelişmeler; TBMM'nin kurulması, Milli mücadele döneminde kurulan siyasi cemiyetler ve faaliyetleri; Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşu, siyasal gelişmeler ve Atatürk'ün demokrasi uygulamaları; tek parti dönemi ve Türkiye'de çok partili hayata geçiş; 1946-1960 yılları arasında siyasal yapı ve demokrasi uygulamaları.
Dersin Amacı
Türk Demokrasi anlayış ve geleneğini tarihsel zemin içinde öğretmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Tarih alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgileri öğrenme ve kullanma becerisine sahiptir. 3
P3 Tarihi olayları ve sosyal gelişmeleri araştırıp tartışabilir ve farklı disiplinlerle bağlantı kurarak analiz edebilir. 4
P6 Tarih alanında edinilen teorik ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular. 3
P8 Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve iktisadi olayları tanımlayabilir, analiz edebilir ve mukayeseli çalışmalar yapabilir. 4
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Demokrasi Kavramının Tanımı ve Demokrasiye Yer Veren Yönetim Şekilleri
2 19. Yüzyılda Avrupa`da Siyasi ve Demokratik Değişimler
3 Osmanlı Modernleşmesi Bağlamında Siyasi Alanda Yaşanan Değişimler
4 Tanzimat Dönemi Demokrasi Hareketleri ve Siyasal Muhalefet
5 I. ve II. Meşrutiyet Dönemleri Demokrasi Hareketleri ve Siyasal Gelişmeler
6 TBMM'nin Kurulması
7 Millî Mücadele Döneminde Kurulan Siyasi Cemiyetler ve Faaliyetleri
8 Tek Parti Dönemi
9 Türkiye'de Çok Partili Hayata Geçiş
10 İktidar ve Muhalefet Partileri Ölçeğinde İktidar-Muhalefet İlişkisi
11 1946-1960 Yılları Arasında Siyasal Yapı ve Demokrasi Uygulamaları
12 Siyasal Katılım Kültürü ve Kadınların Siyasi Hayata Katılımı
13 Siyasal Katılımın Göstergesi Olarak Seçimler: Seçim Usulleri, Katılım Oranları ve Oy Verme Davranışları
14 Genel Değerlendirme
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Türkiye'nin Demokrasi Tarihi I-II (1839-1950), Tevfik ÇAVDAR, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara 1999-2000.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 5 10
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 14 14
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 90
Toplam Yük / 30 3
Dersin AKTS Kredisi: 3