Tarih
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRS411 | Dinler Tarihi | 4 | Güz | 7 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Nermin ÖZTÜRK |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Dinin tanımı, dinle ilgili terimler. İlkel topluluklarda din olgusu. Dinler tarihinin bilimsel disiplinler arasındaki yeri, metodu ve dinlere yaklaşım tarzı. Batıda İslam dünyasında ve Türkiye de dinler tarihi ve çalışmaları. Günümüz dünyasının dini coğrafyası ve yaşayan dinler. Yahudilik, Hristiyanlık, Hinduizm, Budizm, diğer Çin dinleri. Bazı Sinkretist ve yeni dini hareketler. Geleneksel Türk inanışları, İslamiyet, genel tarihçesi, temel özellikleri.
Dersin Amacı
Din, dinin mahiyeti, yaşayan dünya dinleri, İslamiyet, Yahudilik, Hıristiyanlık, Hinduizm ve Budizm hakkında yeterli bilgi vermek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Din Kelimesi, Kökeni, Tanımı Dinler ve Tasnifleri |
2 | Dinler Tarihi, Temel Özellikleri, Metodu, Diğer Bilimlerle İlişkisi ve Farkı |
3 | Dinin Kökeni Hakkındaki Yaklaşımlar ve İlkel Kabile Dinleri |
4 | Yahudilik |
5 | Yahudilik |
6 | Hıristiyanlık |
7 | Hıristiyanlık |
8 | Hinduizm, Budizm |
9 | Hinduizm, Budizm |
10 | Konfüçyanizm, Taoizm, Şintoizm |
11 | Cayinizm, Sihizm |
12 | Zerdüştlük, Sâbiilik |
13 | İslamiyet |
14 | İslamiyet |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Dinler Tarihi, Günay TÜMER, v.d., Berikan Yayınevi, 2012. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |