Tarih
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRS321 | İran Tarihi ve Osmanlı-Safevi İlişkileri | 3 | Güz | 5 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Pers, Helenistik, Part, Sasani siyasi tarihi. Pers-Yunan ve Makedonya; Partlar ve Romalılar, Partlar ve Doğu; Sasaniler-Romalılar-Bizanslılar ve Doğu. XVI. yüzyıl başlarında Safevi Devleti'nin ortaya çıkması. Osmanlı – Safevi siyasi ilişkileri, bunun Türk toplumuna etkileri.
Dersin Amacı
Yeniçağa kadar İran'ın tarihi ve kültürel yapısının incelenmesi dersin amacıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Erken Dönem İran Tarihi |
2 | Medler ve Selevkos İmparatorluğu |
3 | Pers İmparatorluğu (I) |
4 | Pers İmparatorluğu (II) |
5 | Pers-Yunan ve Makedonya |
6 | Partlar ve Romalılar, Partlar ve Doğu |
7 | Sasani İmparatorluğu (I) |
8 | Sasani İmparatorluğu (II) |
9 | Sasaniler-Romalılar-Bizanslılar ve Doğu |
10 | Orta Çağ'da İran: Emeviler-Abbasiler |
11 | Orta Çağ'da İran: Gazneliler-Selçuklular-Timur |
12 | Erken Modern Dönem: Safevi Hanedanı |
13 | Osmanlı – Safevi Siyasi İlişkileri |
14 | Osmanlı – Safevi Siyasi İlişkileri ve Bunun Türk Toplumuna Etkileri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Osmanlı - İran Siyasi Münasebetleri (1578 - 1612), Bekir KÜTÜKOĞLU, İstanbul Fetih Cemiyeti, İstanbul 1969. |
Türk Aleviliği Araştırmaları, Yusuf KÜÇÜKDAĞ, Çizgi Yayınları, Konya 2010. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |