Tarih
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TAR452 | Bitirme Tezi | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Tarih alanında her öğrenciye bir bitirme proje hazırlatılacaktır.
Dersin Amacı
Lisans düzeyinde araştırma yöntem ve tekniklerini öğretmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Tarih alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgileri öğrenme ve kullanma becerisine sahiptir. | 5 |
P2 | Tarih alanı ile ilgili bilimsel yayınlara ulaşabilme ve Osmanlı arşiv kaynaklarını en üst düzeyde okuyup kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | 2 |
P3 | Tarihi olayları ve sosyal gelişmeleri araştırıp tartışabilir ve farklı disiplinlerle bağlantı kurarak analiz edebilir. | 4 |
P4 | Milli ve manevi kültür değerleri hakkında gerekli bilgiye sahiptir ve alanıyla ilgili başkalarını bilinçlendirebilme yetisini haizdir. | 3 |
P5 | Osmanlı, Selçuklu ve İslam tarihi ve kaynakları hakkında gerekli donanıma sahiptir ve bunların özelliklerini açıklayabilir. | 3 |
P6 | Tarih alanında edinilen teorik ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular. | 4 |
P7 | Tarih metodolojisi bilgisiyle, eleştirel düşünme, yorumlama ve değerlendirebilme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları ferdi veya ekip halinde yürütebilir. | 5 |
P8 | Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve iktisadi olayları tanımlayabilir, analiz edebilir ve mukayeseli çalışmalar yapabilir. | 5 |
P9 | Tarih alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerine hâkimdir ve kendini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme becerisine sahiptir. | 4 |
P10 | Tarihî kaynakları inceleyebilecek düzeyde dilleri kullanabilme beceresine sahiptir. | 3 |
P11 | Avrupa başta olmak üzere dünyanın değişik yerlerinde yaşayan farklı milletlerin tarihleri hakkında genel bilgiye sahiptir. | 3 |
P12 | Meslek ahlakı bilinciyle hareket eder ve toplumsal sorumluluklarını ihmal etmez. | 5 |
P13 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir; alanındaki, ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilir ve bilgilerini güncelleyebilir. | 5 |
P14 | Tarihi mirası ve tarihi dokuyu koruma bilincine sahiptir, bu bilincin çevreye yayılmasını sağlama konusunda duyarlıdır. | 2 |
P15 | Türk dünyasını tanır. Türkiye'nin çevresindeki toplulukların kökenlerini ve temel sorunları bilir. Bu bölgenin jeopolitik önemi konusunda bilgi sahibi olur. | 2 |
P16 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin kuruluş süreci ile dünya tarihi içerisindeki konumunu bilir. | 2 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Bitirme Tezinin Konusunun Tespiti |
2 | Bitirme Tezinin Konusunun Tespiti |
3 | Literatür Taraması |
4 | Literatür Taraması |
5 | Literatür Taraması |
6 | Literatür Taraması |
7 | Verilerin Toplanması ve Tezin Yazımı |
8 | Verilerin Toplanması ve Tezin Yazımı |
9 | Verilerin Toplanması ve Tezin Yazımı |
10 | Verilerin Toplanması ve Tezin Yazımı |
11 | Verilerin Toplanması ve Tezin Yazımı |
12 | Verilerin Toplanması ve Tezin Yazımı |
13 | Verilerin Toplanması ve Tezin Yazımı |
14 | Verilerin Toplanması ve Tezin Yazımı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | ... |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 16 | 16 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |