Tarih
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| TAR452 | Bitirme Tezi | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Tarih alanında her öğrenciye bir bitirme proje hazırlatılacaktır.
Dersin Amacı
Lisans düzeyinde araştırma yöntem ve tekniklerini öğretmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Tarih alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgileri öğrenme ve kullanma becerisine sahiptir. | 5 |
| P2 | Tarih alanı ile ilgili bilimsel yayınlara ulaşabilme ve Osmanlı arşiv kaynaklarını en üst düzeyde okuyup kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | 2 |
| P3 | Tarihi olayları ve sosyal gelişmeleri araştırıp tartışabilir ve farklı disiplinlerle bağlantı kurarak analiz edebilir. | 4 |
| P4 | Milli ve manevi kültür değerleri hakkında gerekli bilgiye sahiptir ve alanıyla ilgili başkalarını bilinçlendirebilme yetisini haizdir. | 3 |
| P5 | Osmanlı, Selçuklu ve İslam tarihi ve kaynakları hakkında gerekli donanıma sahiptir ve bunların özelliklerini açıklayabilir. | 3 |
| P6 | Tarih alanında edinilen teorik ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular. | 4 |
| P7 | Tarih metodolojisi bilgisiyle, eleştirel düşünme, yorumlama ve değerlendirebilme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları ferdi veya ekip halinde yürütebilir. | 5 |
| P8 | Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve iktisadi olayları tanımlayabilir, analiz edebilir ve mukayeseli çalışmalar yapabilir. | 5 |
| P9 | Tarih alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerine hâkimdir ve kendini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme becerisine sahiptir. | 4 |
| P10 | Tarihî kaynakları inceleyebilecek düzeyde dilleri kullanabilme beceresine sahiptir. | 3 |
| P11 | Avrupa başta olmak üzere dünyanın değişik yerlerinde yaşayan farklı milletlerin tarihleri hakkında genel bilgiye sahiptir. | 3 |
| P12 | Meslek ahlakı bilinciyle hareket eder ve toplumsal sorumluluklarını ihmal etmez. | 5 |
| P13 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir; alanındaki, ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilir ve bilgilerini güncelleyebilir. | 5 |
| P14 | Tarihi mirası ve tarihi dokuyu koruma bilincine sahiptir, bu bilincin çevreye yayılmasını sağlama konusunda duyarlıdır. | 2 |
| P15 | Türk dünyasını tanır. Türkiye'nin çevresindeki toplulukların kökenlerini ve temel sorunları bilir. Bu bölgenin jeopolitik önemi konusunda bilgi sahibi olur. | 2 |
| P16 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin kuruluş süreci ile dünya tarihi içerisindeki konumunu bilir. | 2 |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Bitirme Tezinin Konusunun Tespiti |
| 2 | Bitirme Tezinin Konusunun Tespiti |
| 3 | Literatür Taraması |
| 4 | Literatür Taraması |
| 5 | Literatür Taraması |
| 6 | Literatür Taraması |
| 7 | Verilerin Toplanması ve Tezin Yazımı |
| 8 | Verilerin Toplanması ve Tezin Yazımı |
| 9 | Verilerin Toplanması ve Tezin Yazımı |
| 10 | Verilerin Toplanması ve Tezin Yazımı |
| 11 | Verilerin Toplanması ve Tezin Yazımı |
| 12 | Verilerin Toplanması ve Tezin Yazımı |
| 13 | Verilerin Toplanması ve Tezin Yazımı |
| 14 | Verilerin Toplanması ve Tezin Yazımı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | ... |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 16 | 16 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 1 | 50 | 50 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
