Tarih
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TAR432 | Osmanlı Tarihinin Arşiv Kaynakları ve Tarih Yazıcılığı II | 4 | Bahar | 8 | 3+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Caner ARABACI |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Başbakanlık Cumhuriyet Arşivi ve Vakıflar Genel Müdürlüğü Arşivi tanıtılacak, örnek belgeler verilecek. 1700-1920 yılları arası Osmanlı tarih yazıcılığı ve tarihçilerin eserleri incelenecek.
Dersin Amacı
Öğrencilerin Osmanlı arşivlerini rahatlıkla okuyabilmelerini sağlamak ve Osmanlı tarih yazıcılığını kavratmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Tarih alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgileri öğrenme ve kullanma becerisine sahiptir. | 4 |
P2 | Tarih alanı ile ilgili bilimsel yayınlara ulaşabilme ve Osmanlı arşiv kaynaklarını en üst düzeyde okuyup kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | 5 |
P5 | Osmanlı, Selçuklu ve İslam tarihi ve kaynakları hakkında gerekli donanıma sahiptir ve bunların özelliklerini açıklayabilir. | 5 |
P10 | Tarihî kaynakları inceleyebilecek düzeyde dilleri kullanabilme beceresine sahiptir. | 4 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Buyuruldular ve Buyuruldu Örneklerinin Okutulması |
2 | Telhisler ve Telhis Örneklerinin Okutulması |
3 | Örnek Metinler |
4 | Takrirler ve Takrir Örneklerinin Okutulması |
5 | Arzlar ve Arz Örneklerinin Okutulması |
6 | İftâ ve Kaza Organlarınca Düzenlenen Belgeler |
7 | İlâmlar ve Örneklerinin Okutulması |
8 | Hüccetler ve Hüccet Örneklerinin Okutulması |
9 | Vakfiyeler ve Vakfiye Örneklerinin Okutulması |
10 | Örnek Metinler |
11 | Osmanlı Tarih Yazıcılığı (I) (1700-1750) |
12 | Osmanlı Tarih Yazıcılığı (II) (1750-1800) |
13 | Osmanlı Tarih Yazıcılığı (III) (1800-1850) |
14 | Osmanlı Tarih Yazıcılığı (IV) (1850-1920) |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Osmanlı Tarihi Nasıl İncelenir? Kaynaklara Giriş, Suraiya FAROQHİ, Tarih Vakfı Yayınları, İstanbul 2009. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |