İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
TAR411 Osmanlı Teşkilat Tarihi II 4 Güz 7 3+0+0 4 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ
Dersi Veren(ler) Dr. Zekeriya BÜLBÜL
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Zekeriya BÜLBÜL - [email protected]
Dersin İçeriği
Merkezi yönetim, Divan-ı Hümayun, Divan-ı Hümayun'un tarihî gelişimi, Divan-ı Hümayun üyeleri, Veziriazam, Kubbealtı Vezirleri, Kazasker, Defterdar, Nişancı, Reisülküttap. Divan-ı Hümayun kalemleri, Divan-ı Hümayun'un yetkileri, Divanı-ı Hümayun'un bürokratik işlemleri. Şeyhülislam. Osmanlılarda Taşra Teşkilatı.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Osmanlı Devleti'nin merkez ve taşra teşkilatlarının işleyişini öğrencilere öğretebilmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Tarih alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgileri öğrenme ve kullanma becerisine sahiptir. 4
P5 Osmanlı, Selçuklu ve İslam tarihi ve kaynakları hakkında gerekli donanıma sahiptir ve bunların özelliklerini açıklayabilir. 5
P6 Tarih alanında edinilen teorik ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular. 3
P7 Tarih metodolojisi bilgisiyle, eleştirel düşünme, yorumlama ve değerlendirebilme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları ferdi veya ekip halinde yürütebilir. 3
P8 Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve iktisadi olayları tanımlayabilir, analiz edebilir ve mukayeseli çalışmalar yapabilir. 3
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Osmanlı Merkez Teşkilatı
2 Divan-ı Hümayun ve Divan-ı Hümayun'un Tarihî Gelişimi
3 Divan-ı Hümayun Üyeleri, Veziriazam, Kubbealtı Vezirleri, Kazasker, Defterdar, Nişancı, Reisülküttap
4 Divan-ı Hümayun Kalemleri, Divan-ı Hümayun'un Yetkileri, Divanı-ı Hümayun'un Bürokratik İşlemleri
5 Osmanlı Taşra Teşkilatı: Giriş, Eyalet İdaresi, Beylerbeyi ve Eyalet Divanı
6 Sancak İdaresi ve Sancak Beyi, Gelirleri, Giderleri
7 Merkez-Taşra İlişkileri ve Diğer Taşra Görevlileri
8 Osmanlı Toprak İdaresi
9 Mahalle ve Köy Yönetimi
10 19. Yüzyıl ve Gülhane Hatt-ı Hümayunu ve Değişmeler
11 Osmanlı Nahiye Yönetimi ve Nahiye Meclisleri
12 Geleneksel Osmanlı Şehir Yönetiminden Modern Belediyeye
13 Osmanlı Vilayetlerinde Modern Belediyeler
14 Genel Değerlendirme
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Osmanlı Devlet Teşkilâtı ve Sosyal Yapı, Yusuf HALAÇOĞLU, TTK, Ankara 1991.
Osmanlı Müesseseleri Tarihi, Mehmet Ali ÜNAL, Fakülte Kitabevi, 2012.
XVIII. Yüzyılda Osmanlı Kurumları ve Osmanlı Toplum Yaşantısı, Yücel ÖZKAYA, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara 1985.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 5 10
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 16 16
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4