Tarih
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TAR341 | Yeni Çağ Avrupa Tarihi | 3 | Güz | 5 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Ümit ESER |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Ümit ESER | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
1453'ten 1789 Fransız İhtilali'ne kadar Avrupa'da meydana gelen önemli siyasi ve sosyal gelişmeler; coğrafi keşifler, Rönesans ve Reformun sosyal, siyasi ve ekonomik sonuçları, İngiliz Devrimi, Aydınlanma Çağı, Fransız İhtilali.
Dersin Amacı
Feodalitenin çözülmeye başladığı XIV. yüzyıl sonlarından 1789 Fransız Devrimi'ne kadar Avrupa'nın yaşadığı değişimi; sosyal, ekonomik, kurumsal, siyasal alanda ve uluslararası ilişkiler bağlamında incelemektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Tarih alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgileri öğrenme ve kullanma becerisine sahiptir. | 4 |
P3 | Tarihi olayları ve sosyal gelişmeleri araştırıp tartışabilir ve farklı disiplinlerle bağlantı kurarak analiz edebilir. | 1 |
P8 | Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve iktisadi olayları tanımlayabilir, analiz edebilir ve mukayeseli çalışmalar yapabilir. | 3 |
P11 | Avrupa başta olmak üzere dünyanın değişik yerlerinde yaşayan farklı milletlerin tarihleri hakkında genel bilgiye sahiptir. | 5 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | 15. ve 16. Yüzyılda Avrupa'nın Genel Siyasi Durumu |
2 | Avrupa'daki Değişim: Taşra ve Kentlerin Durumu ve Feodal Sistemdeki Değişiklikler |
3 | Coğrafi Keşifler ve Ticaret Yolları (I) |
4 | Coğrafi Keşifler ve Ticaret Yolları (II) |
5 | Rönesans |
6 | Din Reformu: Protestanlığın Ortaya Çıkması ve Katolik Reformu |
7 | 30 Yıl Savaşları ve XIV. Lui Dönemi |
8 | Bourbon – Habsburg Mücadelesi (1661 – 1740) |
9 | 17. ve 18. Yüzyılda İngiltere ve Kolonileri, Fransa ve İngiltere Arasındaki Rekabet |
10 | Amerikan Bağımsızlık Savaşı ve Alman İmparatorluğunun Gerilemesi |
11 | Prusya'nın Yükselişi ve 7 Yıl Savaşları |
12 | Rusya'nın Avrupa'da Yükselişi |
13 | Aydınlanma Çağı |
14 | Fransız İhtilali, Napolyon Devri ve Yeni Oluşumlar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Avrupa Tarihinden Kesitler: 1494-1789, Stephen J. Lee, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara 2002. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 90 | ||
Toplam Yük / 30 | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |