İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
KTO Karatay Üniversitesi
AKTS Bilgi Sistemi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
TAR321 Türk Tarihi Semineri 3 Güz 5 2+0+0 3 3
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Caner ARABACI
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Türk Tarihi ilgili kaynakların tanıtılması ve bu alanda bilimsel çalışma yapma yöntemleri, seminer sunulması.
Dersin Amacı
Bu derste öğrencilerin Türk Tarihi ile ilgili seminer hazırlamaları sağlanacaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Tarih alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgileri öğrenme ve kullanma becerisine sahiptir. 5
P3 Tarihi olayları ve sosyal gelişmeleri araştırıp tartışabilir ve farklı disiplinlerle bağlantı kurarak analiz edebilir. 3
P4 Milli ve manevi kültür değerleri hakkında gerekli bilgiye sahiptir ve alanıyla ilgili başkalarını bilinçlendirebilme yetisini haizdir. 3
P6 Tarih alanında edinilen teorik ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular. 5
P7 Tarih metodolojisi bilgisiyle, eleştirel düşünme, yorumlama ve değerlendirebilme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları ferdi veya ekip halinde yürütebilir. 4
P8 Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve iktisadi olayları tanımlayabilir, analiz edebilir ve mukayeseli çalışmalar yapabilir. 3
P9 Tarih alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerine hâkimdir ve kendini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme becerisine sahiptir. 3
P12 Meslek ahlakı bilinciyle hareket eder ve toplumsal sorumluluklarını ihmal etmez. 2
P13 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir; alanındaki, ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilir ve bilgilerini güncelleyebilir. 3
P15 Türk dünyasını tanır. Türkiye'nin çevresindeki toplulukların kökenlerini ve temel sorunları bilir. Bu bölgenin jeopolitik önemi konusunda bilgi sahibi olur. 5
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Türk Tarihinin Zaman ve Mekân Sınırları, İçeriği
2 Türk Tarihinin Temel Problemleri, Çalışma Alanları
3 Türk Tarihi Araştırmacıları ve Eserleri
4 Türk Tarihinin Kaynakları ve Bunların Kullanımı (I)
5 Türk Tarihinin Kaynakları ve Bunların Kullanımı (II)
6 Öğrencilerin Türk Tarihine Dair Yapacakları Araştırmaların Belirlenmesi (I)
7 Öğrencilerin Türk Tarihine Dair Yapacakları Araştırmaların Belirlenmesi (II)
8 Öğrencilerin Araştırma Süreçlerine Dair Bilgi Vermeleri (I)
9 Öğrencilerin Araştırma Süreçlerine Dair Bilgi Vermeleri (II)
10 Öğrencilerin Araştırmalarını Sunumları ve Tartışma
11 Öğrencilerin Araştırmalarını Sunumları ve Tartışma
12 Öğrencilerin Araştırmalarını Sunumları ve Tartışma
13 Öğrencilerin Araştırmalarını Sunumları ve Tartışma
14 Öğrencilerin Araştırmalarını Sunumları ve Tartışma
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar ...
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 1 14 14
Toplam İş Yükü: 90
Toplam Yük / 30 3
Dersin AKTS Kredisi: 3