Tarih
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TAR311 | Selçuklu Kurumları ve Medeniyeti Tarihi | 3 | Güz | 5 | 3+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Büyük Selçuklular ve Türkiye Selçuklularında saray ve hükûmet teşkilatı, divanlar, eyalet ve askeri teşkilat, toplum hayatı, kültür kurumları, dinî siyaset, ziraat ve hayvancılık, kervansaraylar ve ticaret, tıp. Selçuklularda ilim ve ilim adamları, eserleri. Divan-ı Lügati't- Türk. Nizamülmülk ve Siyasetname, İbn'ül Cevzi, Sıbt ibn'ül Cevzi, Beyhaki, İbni Bibi'nin eserleri. Mevlana ve Mevlevilik, Şems-i Tebrizi, Şeyh Sadreddin Konevi'nin eserleri. Ahmet Eflakî, Menakibül Arifin.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Selçuklu devlet teşkilatı ve medeniyeti hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Büyük Selçuklular ve Türkiye Selçuklularında Saray ve Hükûmet Teşkilatı |
2 | Divanlar |
3 | Eyalet ve Askeri Teşkilat |
4 | Toplum Hayatı |
5 | Kültür Kurumları |
6 | Dinî Siyaset |
7 | Ziraat ve Hayvancılık |
8 | Kervansaraylar ve Ticaret |
9 | Tıp |
10 | Selçuklularda İlim ve İlim adamları, Eserleri |
11 | Divan-ı Lügati't- Türk. Nizamülmülk ve Siyasetname |
12 | İbn'ül Cevzi, Sıbt ibn'ül Cevzi, Beyhaki, İbni Bibi'nin Eserleri |
13 | Mevlana ve Mevlevilik |
14 | Şems-i Tebrizi, Şeyh Sadreddin Konevi'nin Eserleri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Selçuklu Devletleri Tarihi, Ali SEVİM - Erdoğan MERÇİL, Ankara 1995. |
Selçuklu Medeniyeti Tarihi, Kenan ÇETİN, Yitik Hazine Yayınları, 2014. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |