İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
KTO Karatay Üniversitesi
AKTS Bilgi Sistemi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
TAR302 Osmanlı Tarihi III 3 Bahar 6 3+0+0 4 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ - [email protected]
Dersin İçeriği
1600-1700 yılları arası Osmanlı siyasi tarihi. Sokullu'nun katlinden sonrasındaki siyasi olaylar, Köprülüler devri, iç ve dış olayları ve Karlofça Barış Antlaşması.
Dersin Amacı
Dersin amacı 17. yüzyıl Osmanlı Devleti'nin siyasi tarihini incelemektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Tarih alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgileri öğrenme ve kullanma becerisine sahiptir. 5
P4 Milli ve manevi kültür değerleri hakkında gerekli bilgiye sahiptir ve alanıyla ilgili başkalarını bilinçlendirebilme yetisini haizdir. 4
P5 Osmanlı, Selçuklu ve İslam tarihi ve kaynakları hakkında gerekli donanıma sahiptir ve bunların özelliklerini açıklayabilir. 5
P6 Tarih alanında edinilen teorik ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular. 2
P7 Tarih metodolojisi bilgisiyle, eleştirel düşünme, yorumlama ve değerlendirebilme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları ferdi veya ekip halinde yürütebilir. 3
P8 Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve iktisadi olayları tanımlayabilir, analiz edebilir ve mukayeseli çalışmalar yapabilir. 3
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 I. Ahmet Dönemi (1603-1617): Zitvatorok Sulhu, İstanbul İsyanı, Türk – İran Savaşları
2 Celali İsyanları ve Sonuçları
3 I. Mustafa, II. Osman Dönemleri (1617-1622): Osmanlı – İran, Osmanlı – Avusturya, Osmanlı – Lehistan İlişkileri
4 II. Osman Dönemi, İranla Serav Antlaşması, Lehistan ile Hotin Anlaşması, İsyan ve Sonuçları, II. Osman'ın Katledilmesi
5 IV. Murat Dönemi (1623-1640): Bağdat ve İran Seferi, Kasrı Şirin Antlaşması
6 İbrahim Dönemi (1640-1648): Osmanlı – Venedik İlişkileri, Kandiye Kuşatması
7 IV. Mehmet Dönemi (1648-1687): Valide Sultanların Saltanatı, Osmanlı Veraset Sisteminde Meydana Gelen Değişiklikler, Çınar Vakası
8 Köprülüler Dönemi (Köprülü Mehmed Paşa, Fazıl Ahmed Paşa, Merzifonlu Kara Mustafa Paşa Dönemleri) (I)
9 Köprülüler Dönemi (Köprülü Mehmed Paşa, Fazıl Ahmed Paşa, Merzifonlu Kara Mustafa Paşa Dönemleri) (II)
10 II. Viyana Kuşatması ve Sonuçları
11 II. Süleyman Dönemi'nin (1687-1691) Başlıca İç ve Dış Olayları
12 II. Ahmed Dönemi'nin (1691-1695) Başlıca İç ve Dış Olayları
13 II. Mustafa Dönemi (1695-1703): Karlofça Antlaşması, İç İsyanlar, Zenta Yenilgisi
14 Genel Değerlendirme
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Osmanlı Tarihi, İsmail Hakkı UZUNÇARŞILI, III/I, II, TTK, Ankara 2009.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 2 5 10
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 16 16
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4