Tarih
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| TAR201 | Müslüman Türk Devletleri Tarihi | 2 | Güz | 3 | 3+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Türkler'in İslamiyet'i kabulleri ve bunda rol oynayan faktörler. Başta İdil Bulgarları, Karahanlı, Gazneli ve Harezmşahlar devletleri olmak üzeri ilk Müslüman Türk devletlerinin siyasi, sosyo-kültürel ve ekonomik yapıları.
Dersin Amacı
Türklerin İslamiyet'i benimsemelerini sağlayan faktörleri inceleyerek Müslüman Türk Devletlerinin tarihleri ve medeniyetleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Türklerin İslamiyet'i Kabulü |
| 2 | Tuluniler ve İhşidiler |
| 3 | İtil (Volga) Bulgar Devleti |
| 4 | Karahanlılar |
| 5 | Karahanlılar |
| 6 | Gazneliler |
| 7 | Gazneliler |
| 8 | Harezmşahlar |
| 9 | Harezmşahlar |
| 10 | Atabeylikler |
| 11 | Anadolu'da Kurulan İlk Türk Devletleri |
| 12 | Anadolu'da Kurulan İlk Türk Devletleri |
| 13 | Hindistan'daki Türk Devletleri |
| 14 | Müslüman Türk Devletlerinin Ortak Sosyal, Ekonomik, Siyasi ve Kültürel Özellikleri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | İlk Türk İslam Devletleri Tarihi, Nesimi YAZICI, Türkiye Diyanet Vakfı Yay., İkinci Baskı, Ankara 2002. |
| Müslüman Türk Devletleri Tarihi, Erdoğan MERÇİL, Bilge Kültür Sanat, 2015. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
