Tarih
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TAR172 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 2 | 2 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Ömer AKDAĞ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Ömer AKDAĞ | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Siyasi alanda yapılan inkılaplar, siyasi partiler ve çok partili hayata geçiş denemeleri, hukuk alanında yapılan devrimler, toplumsal yaşayışın düzenlenmesi, ekonomik alanda yapılan inkılaplar, 1923-1938 döneminde Türk dış politikası, Atatürk sonrası Türk dış politikası, Türk İnkılabının İlkeleri- Cumhuriyetçilik, Halkçılık, Laiklik, İnkılapçılık, Devletçilik, Milliyetçilik ve Bütünleyici ilkeler.
Dersin Amacı
Öğrencilerin Cumhuriyetin kuruluş dönemini ve Atatürk ilke ve inkılaplarını kavramalarını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Cumhuriyet Dönemi Siyasi Alanda Yapılan İnkılaplar, Siyasi Partiler ve Çok Partili Siyasi Hayata Geçiş Denemeleri (I) |
2 | Cumhuriyet Dönemi Siyasi Alanda Yapılan İnkılaplar, Siyasi Partiler ve Çok Partili Siyasi Hayata Geçiş Denemeleri (II) |
3 | Hukuk Alanında Yapılan İnkılaplar, Toplumsal Yaşayışın Düzenlenmesi |
4 | Ekonomik Alanda Yapılan İnkılaplar |
5 | Eğitim Alanında Yapılan İnkılaplar |
6 | Uluslaşma Projesi Olarak Dil, Tarih ve Kültür |
7 | Atatürk İlke ve İnkılaplarının Tarihî ve Fikrî Temelleri |
8 | Atatürk İlkeleri (I) |
9 | Atatürk İlkeleri (II) |
10 | 1923-1938 Döneminde Türk Dış Politikası, Atatürk Sonrası Türk Dış Politikası |
11 | Milli Şef Dönemi Türk İç ve Dış Politikası |
12 | Demokrat Parti Dönemi ve 27 Mayıs Olayı |
13 | 1960-1980 Arası Türk İç ve Dış Siyasetinde Yaşanan Gelişmeler |
14 | 12 Eylül`den Günümüze Türkiye |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Türk Demokrasi Tarihi, Kemal Karpat, Afa Yayıncılık, 1996 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |