İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
KTO Karatay Üniversitesi
AKTS Bilgi Sistemi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
TAR152 Tarih Felsefesi 1 Bahar 2 2+0+0 3 3
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Sunum, soru-cevap, tartışma ve değerlendirme.
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM - [email protected]
Dersin İçeriği
İnsan ve toplumların değişimi, tekâmülü ile ilgili kanunların araştırılması, insanlığın geleceği üzerine nispi düşüncelerin ileri sürülmesi. Tarihî olayları klasik anlamda zaman ve mekân bağlamında tespit edip değerlendirme yerine tarihi olayları, felsefi sorunlar açısından yorumlama, meydana gelen olayların gerisinde hangi kanunların olduğunu açıklama.
Dersin Amacı
Bu ders, öğrencilerin tarihin felsefenin konusu olma koşullarını, tarihe felsefi yaklaşımın niteliklerini öğrenmelerini; tarih felsefesinin ortaya çıkışına kaynaklık eden temel paradigma değişimini kavramalarını ve 18. yüzyıldan günümüze belli başlı tarih felsefelerini tanımalarını amaçlar.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Tarih alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgileri öğrenme ve kullanma becerisine sahiptir. 5
P3 Tarihi olayları ve sosyal gelişmeleri araştırıp tartışabilir ve farklı disiplinlerle bağlantı kurarak analiz edebilir. 5
P8 Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve iktisadi olayları tanımlayabilir, analiz edebilir ve mukayeseli çalışmalar yapabilir. 3
P13 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir; alanındaki, ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilir ve bilgilerini güncelleyebilir. 3
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tarih ve Felsefe Terimleri, Kaynağı, Anlamı ve İlişkileri Tarihi Felsefe, İçerik ve Alan
2 Bilgi Kuramı (Epistemoloji), Bilgi, İmkânı, Kaynağı, Alanı vd.
3 Tarihin Yapısı, Konusu, Metodu, Tarihi Bilginin Epistemolojik Meseleleri
4 Antikçağ Tarih Anlayışı, Tarih-Felsefe Karşıtlığı, Ortaçağ Tarih Anlayışı
5 İbn Haldun, Yeniçağın Bilgi Kuramı ve Tarih
6 Rönesans ve Aydınlanmada Tarih Anlayışı, Kültür ve Doğa Bilimleri
7 Tarih Felsefesinin Bir Disiplin Olarak Ortaya Çıkışı 19. Yüzyıl Sistemli Tarih Felsefeleri İdealist Tarih Anlayışı
8 19. Yüzyıl Sistemli Tarih Felsefeleri Materyalist, Pozitivist Tarih Anlayışları
9 19. Yüzyıl Sistemli Tarih Felsefeleri Medeniyetçi, Hümanistçe Tarih Anlayışları
10 Osmanlı Dönemi Tarih Felsefesi Çalışmaları
11 Tarihselcilik
12 Tarih ve Hermeneutik (Anlama-Yorumsama)
13 Tarihte Nedensellik, Determinizm, İlerleme
14 Günümüz Tarih Problemlerine Felsefi Bakış
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Tarih Felsefesi, Mustafa ÇEVİK, Anı Yayıncılık, 2014.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 5 10
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 14 14
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 90
Toplam Yük / 30 3
Dersin AKTS Kredisi: 3