Tarih
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| TAR132 | Osmanlı Türkçesi II | 1 | Bahar | 2 | 4+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Osmanlı alfabesinde eklerin durumu. Genitif, akuzatif, datif, lokatif, ablatif ekler. Eşitlik, soru ve fiil kalıpları. Şekil, zaman, emir, şart, istek, gereklilik ekleri. Partisipler, gerundiumlar, edatlar. Sayılar, rakamlar.
Dersin Amacı
Öğrencileri Osmanlıca matbu metinleri okumaya ve yazmaya hazırlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Tarih alanı ile ilgili bilimsel yayınlara ulaşabilme ve Osmanlı arşiv kaynaklarını en üst düzeyde okuyup kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | 5 |
| P10 | Tarihî kaynakları inceleyebilecek düzeyde dilleri kullanabilme beceresine sahiptir. | 5 |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Osmanlı Alfabesinde Ekler |
| 2 | Genitif, Akuzatif, Datif, Lokatif ve Ablatif Ekler |
| 3 | Eşitlik, Soru ve Fiil Kalıpları (I) |
| 4 | Eşitlik, Soru ve Fiil Kalıpları (II) |
| 5 | Metin Okuma |
| 6 | Şekil, Zaman, Emir, Şart, İstek, Gereklilik Ekleri |
| 7 | Partisipler, Gerundiumlar, Edatlar (I) |
| 8 | Partisipler, Gerundiumlar, Edatlar (II) |
| 9 | Metin Okuma |
| 10 | İsm-i Tasgir, İsm-i Mensub, İsm-i Zaman, İsm-i Mekân, İsm-i Alet |
| 11 | Arapça Tamlamalar |
| 12 | Farsça Tamlamalar |
| 13 | Arapçada ve Farsçada Olumsuzluk Bildirme |
| 14 | Metin Okuma |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Osmanlı Türkçesine Giriş, Yılmaz KURT, Akçağ Yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 2 | 5 | 10 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
