Tarih
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TAR131 | Osmanlı Türkçesi I | 1 | Güz | 1 | 4+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Osmanlı harfleri, bunların kelime başında, ortasında, sonunda yer alış biçimleri. Osmanlıca okumaya giriş, İsm-i fail, İsm-i mef'ul, Arapça ve Farsça tamlamalar, Osmanlıca yazma uygulamaları.
Dersin Amacı
Öğrencilerin araştırmalarda kullanmak üzere ihtiyaç duydukları Osmanlıca belgeleri okumaya yardımcı olacak bir derstir. Bu derste özellikle ileride görecekleri metinlerin alt yapısı oluşturulmaya çalışılacaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P2 | Tarih alanı ile ilgili bilimsel yayınlara ulaşabilme ve Osmanlı arşiv kaynaklarını en üst düzeyde okuyup kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | 5 |
P10 | Tarihî kaynakları inceleyebilecek düzeyde dilleri kullanabilme beceresine sahiptir. | 5 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Osmanlı Türkçesi Harflerinin Tanımı ve Temel Özellikleri |
2 | Harflerin Telaffuzu, Yazılması ve Ezberi |
3 | Transkripsiyon Harflerinin Öğretilmesi |
4 | Vokallerin Öğretilmesi, Nerede Nasıl Kullanıldıklarının Öğretilmesi |
5 | Vokallerin Tek Tek Alıştırmalarla Uygulamada Gösterilmesi |
6 | Metin Okumaya Giriş |
7 | Arapçada Mastarlar, Sülâsî Mücerred Mastarların İsm-i Fâil ve İsm-i Mef'ûlleri |
8 | Sülâsi Kıyâsî Mastarlar, İsm-i Fâil ve İsm-i Mefûlleri ve Rubâî Mastarlar |
9 | Arapçada Müzekker, Müennes, Müfred, Tesniye, Cem'-i Sâlim |
10 | Metin Okuma |
11 | Arapça Tamlamalar |
12 | Farsça Tamlamalar |
13 | Osmanlıca Yazma Uygulamaları |
14 | Metin Okuma |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Osmanlı Türkçesine Giriş, Yılmaz KURT, Akçağ Yayınları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |