Tarih
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları

Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TAR121 | Sosyolojiye Giriş | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Hatice BUDAK |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Doç. Dr. Hatice BUDAK | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Sosyolojinin tanımı, konusu, kapsamı, sosyolojide temel kavramlar, çalışma alanları, sosyolojinin tarihsel gelişimi, sosyolojinin diğer bilimler ile ilişkisi; sosyal gruplar ve özellikleri, sosyolojide yöntem, birey toplum ilişkisi ve toplumun bireye etkisi, eğitim toplum birey ilişkisi, öğrencinin sosyolojik açıdan rol ve sorumlulukları, sosyal hareketlilik, statü, sınıf ve tabakalaşma, kültür toplum ve medeniyet ilişkisi, güncel sosyolojik çalışma örnekleri, Türkiye'de ve dünyada önemli sosyologlar.
Dersin Amacı
Dersin amacı sosyolojinin temellerinin kavratılmasını sağlamak; toplumun tarihsel değişim ve dönüşüm koşullarını incelemek ve tarihî olayları bu bilgiler kapsamında değerlendirebilmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Sosyolojinin Tanımı, Konusu ve Kapsamı |
2 | Sosyolojinin Temel Kavramları ve Çalışma Alanları |
3 | Sosyolojinin Tarihsel Gelişimi |
4 | Sosyoloji-Bilim İlişkisi: Sosyolojiyi Diğer Bilimlerden Ayıran Nitelikler |
5 | Sosyolojik Yöntemler ve Teknikler |
6 | Toplumsal Düzen, Değişme ve Tabakalaşma |
7 | Birey-Toplum İlişkisi ve Toplumun Bireye Etkisi |
8 | Eğitim, Toplum ve Birey İlişkisi |
9 | Öğrencinin Sosyolojik Açıdan Rol ve Sorumlulukları |
10 | Sosyolojide Güncel Konular I: Çevre, Küreselleşme, Yoksulluk, Toplumsal Dışlanma |
11 | Sosyolojide Güncel Konular II: Toplumsal Cinsiyet, Medya, Kimlik |
12 | Toplumsal Birer Kurum Olarak Aile, Din ve Eğitim |
13 | Toplumsal Bir Kurum Olarak Siyaset ve Ekonomi |
14 | Türkiye'de ve Dünya'da Önemli Sosyologlar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Sosyolojiye Giriş, Ken Browne, Say yayınları, İstanbul 2015 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |