İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
KTO Karatay Üniversitesi
AKTS Bilgi Sistemi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
TAR112 İslam Öncesi Türk Tarihi 1 Bahar 2 3+0+0 4 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Caner ARABACI
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Caner ARABACI
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Türk adı ve Türk soyu, Türklerin anayurdu ve ilk göçler, Hun, Göktürk, Uygur devletleri, Asya'da yaşayan diğer Türk kavimleri.
Dersin Amacı
İslamiyet öncesi Türklerin ortaya çıkışları, anayurtları, göçleri ve kurdukları devletlerin açıklanmasıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Tarih alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgileri öğrenme ve kullanma becerisine sahiptir. 5
P3 Tarihi olayları ve sosyal gelişmeleri araştırıp tartışabilir ve farklı disiplinlerle bağlantı kurarak analiz edebilir. 1
P8 Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve iktisadi olayları tanımlayabilir, analiz edebilir ve mukayeseli çalışmalar yapabilir. 3
P15 Türk dünyasını tanır. Türkiye'nin çevresindeki toplulukların kökenlerini ve temel sorunları bilir. Bu bölgenin jeopolitik önemi konusunda bilgi sahibi olur. 5
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Türklerin İlk Anayurdu ve Yayılmaları, Orta Asya'da Tabiat ve İklim Şartları, Orta Asya'nın En Eski Kültürleri ve Türklerin Yayılma Safhaları
2 Tarihte Türk Adı Türk Kültürünün Ortaya Çıkışı ve Türk Adının Anlamı Türklerin Göçleri ve Yayılma Alanları
3 Büyük Hun Devleti'nin Kuruluş ve Yükseliş Dönemi, Hun-Çin Mücadelesi
4 Büyük Hun Devleti'nde İç Karışıklıklar, Büyük Hun Devleti'nin İkiye Ayrılması ve Yıkılışı
5 Ak Hunlar, Batı Hun İmparatorluğu ve Tabgaçlar
6 Göktürkler
7 Uygurlar
8 Kırgızlar ve Türgişler
9 Oğuzlar
10 Karluklar
11 Hazarlar
12 Kumanlar
13 Peçenekler
14 Macarlar
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Bahaaddin Ögel, İslamiyet'ten Önce Türk Kültür Tarihi, Ankara.
İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü, İstanbul.
Orta Asya – Türk Tarihi Hakkında Dersler, Vasilij Vladimiroviç Barthold, TTK, Ankara 2013.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 5 10
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 16 16
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4