Tarih
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TAR112 | İslam Öncesi Türk Tarihi | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Caner ARABACI |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Caner ARABACI |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Türk adı ve Türk soyu, Türklerin anayurdu ve ilk göçler, Hun, Göktürk, Uygur devletleri, Asya'da yaşayan diğer Türk kavimleri.
Dersin Amacı
İslamiyet öncesi Türklerin ortaya çıkışları, anayurtları, göçleri ve kurdukları devletlerin açıklanmasıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Tarih alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgileri öğrenme ve kullanma becerisine sahiptir. | 5 |
P3 | Tarihi olayları ve sosyal gelişmeleri araştırıp tartışabilir ve farklı disiplinlerle bağlantı kurarak analiz edebilir. | 1 |
P8 | Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve iktisadi olayları tanımlayabilir, analiz edebilir ve mukayeseli çalışmalar yapabilir. | 3 |
P15 | Türk dünyasını tanır. Türkiye'nin çevresindeki toplulukların kökenlerini ve temel sorunları bilir. Bu bölgenin jeopolitik önemi konusunda bilgi sahibi olur. | 5 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Türklerin İlk Anayurdu ve Yayılmaları, Orta Asya'da Tabiat ve İklim Şartları, Orta Asya'nın En Eski Kültürleri ve Türklerin Yayılma Safhaları |
2 | Tarihte Türk Adı Türk Kültürünün Ortaya Çıkışı ve Türk Adının Anlamı Türklerin Göçleri ve Yayılma Alanları |
3 | Büyük Hun Devleti'nin Kuruluş ve Yükseliş Dönemi, Hun-Çin Mücadelesi |
4 | Büyük Hun Devleti'nde İç Karışıklıklar, Büyük Hun Devleti'nin İkiye Ayrılması ve Yıkılışı |
5 | Ak Hunlar, Batı Hun İmparatorluğu ve Tabgaçlar |
6 | Göktürkler |
7 | Uygurlar |
8 | Kırgızlar ve Türgişler |
9 | Oğuzlar |
10 | Karluklar |
11 | Hazarlar |
12 | Kumanlar |
13 | Peçenekler |
14 | Macarlar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Bahaaddin Ögel, İslamiyet'ten Önce Türk Kültür Tarihi, Ankara. |
İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü, İstanbul. | |
Orta Asya – Türk Tarihi Hakkında Dersler, Vasilij Vladimiroviç Barthold, TTK, Ankara 2013. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |