Tarih
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TAR111 | Arkeolojiye Giriş | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Arkeolojinin tanımı, çalışma alanı, kullanılan yöntemler, arkeolojik tarihlendirme; insanlığın geçmişteki barınma, beslenme, ticaret, teknoloji gibi farklı deneyimlerini keşfetme; Türkiye ve dünyada ortaya çıkarılan Çatalhöyük, Truva, Hattuşaş gibi önemli arkeolojik merkezler, ünlü yabancı ve Türk arkeologlar.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı arkeoloji hakkında temel bilgileri vererek öğrencilerin bu bilim dalı hakkında genel bir fikir sahibi olmalarını ve bununla kendi alanları arasında ilişki kurabilmelerini sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Arkeolojinin Tanımı, Çalışma Alanı, Kullanılan Yöntemler |
2 | Arkeoloji Nedir? Kelime Anlamı, Bilim Olma Süreci. |
3 | Arkeolojiye Yardımcı Bilim Dalları, Arkeoloji Bilimine Yardımcı Olan Bilim Dallarının Terminolojik ve İçerik Olarak Değerlendirilmesi |
4 | Prehistorik Dönemler, Paleolitik Dönem. |
5 | Prehistorik Dönemler, Mezolitik Dönem. |
6 | Prehistorik Dönemler, Neolitik Dönem |
7 | Prehistorik Dönemler, Kalkolitik Dönem. |
8 | Historik Çağlar, Mezopotamya ve Anadolu Kronolojisi |
9 | Historik Çağlar, Ege ve Anadolu Kronolojisi |
10 | Hititler, Erken, Orta ve Geç Hitit Krallıklarına Genel Bir Bakış |
11 | Asurlar, Asur Ticaret Kolonilerine Genel Bir Bakış |
12 | Girit, Minos Medeniyeti ve Sonlanması |
13 | Girit, Miken Medeniyeti ve Sonlanması |
14 | Ünlü Türk ve Yabancı Arkeologlar ve Çalışmaları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Arkeolojiye Giriş, Cevat BAŞARAN, Atatürk Üniversitesi, Erzurum 1996. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |