Tarih
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TAR102 | Psikolojiye Giriş | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Esra COŞKUN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Psikolojinin tanımı, psikoloji tarihi, psikolojinin alanları (sosyal psikoloji, klinik psikoloji, eğitim psikolojisi vs.), psikoloji kuramları (davranışçı kuramlar, bilişsel kuramlar, varoluşçu kuram vb.), psikolojinin biyolojik temelleri, zekâ ve kuramları, duyum ve algılama, bellek, kişilik ve kuramları, normal dışı davranışlar, güdülenme, heyecan, savunma mekanizmaları.
Dersin Amacı
Bu ders, öğrencilerin psikoloji disiplinine genel ve kapsamlı bir giriş yapmasını sağlamaya yöneliktir. Dersin sonunda öğrencilerin psikolojinin ana kavram ve kuramlarına ve ayrıca zihinsel ve davranışsal süreçlerin bilimsel incelenmesine ve tarihî olaylarla bağlantı kurmaya yönelik anlama becerisi geliştirmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Psikolojinin Doğası: Psikolojinin Tarihsel Temelleri, Yapısalcılık ,Psikolojinin Çalışma Alanları, Psikolojide Modern Bakış Açıları, İnsancıl Bakış Açısı, Bilişsel Bakış Açısı, Sosyokültürel Bakış Açısı |
2 | Psikolojide Araştırma Yöntemleri: Bilimsel Araştırma Süreci, Bilimsel Yöntemin Aşamaları, Psikolojide Yaygın Olarak Kullanılan Veri Toplama Yöntemleri, Gözlem,Görüşme Yöntemi,Anket (Survey) Yöntemi |
3 | Davranışın Sinirsel Temelleri: Merkezi Sinir Sisteminin Genel Hatları, Merkezi Sinir Sisteminin İnce Yapısı, Duyum ve Algı: Duyusal Süreçlerin Doğası, Duyular,Birincil Duyular , İkincil Duyular,Dokunma Duyuları ve Kinestetik Duyular,Algı,Algıda Organizasyon Süreçler |
4 | Bilinç, Uyku ve Rüyalar: Bilinç Kavramına Bakış Açısı, Uyku ve Rüyalar,Rüyalar,Rüyalar Nasıl Oluşur?,Uykunun Evreleri |
5 | Duygular: Duyguların Doğası ve İşlevleri, Duygular ve Dikkat, Duygular ve Hafıza, Duygular ve Karar Verme,İletişim Aracı Olarak Duygular,Duyguların Nörobiyolojisi ,12 Duygu Yasası,Duygular ve Ahlaki Davranışlar |
6 | Motivasyon: Motivasyonun Biyolojik Kökenleri, Motivasyonu Açıklamada Davranışçı Yaklaşımlar, Motivasyonun Bilişsel ve Psikososyal Temeller |
7 | sınav |
8 | Yaşam Boyu Gelişim: Yaşam Boyu Gelişimi Anlamak, Yaşam Boyu Gelişimin Özellikleri, Yaşam Boyu Gelişimde İnceleme Yöntemleri,Doğum Öncesi Dönemde Gelişim, Bebeklikte ve Çocuklukta Gelişim,Ergenlikte Gelişim,Yetişkinlikte Gelişim ve Değişim |
9 | Kişilik: Kişilik Tanımı, Mizaç ve Karakter Nedir?,Kişiliği Belirleyen Faktörler, Kişilik Kuramları,Sigmund Freud'un Kişilik Kuramı,E.H. Erikson Kişilik Kuramı (Psikososyal Gelişim Kuramı) ,Adler'in Kişilik Kuramı (Bireysel Psikoloji) |
10 | Öğrenme: Öğrenme Nedir?, Öğrenme ile İlgili Bazı Kavramlar, Koşullanma Teorileri ve Öğrenme, Bilişsel Yaklaşımlar ve Öğrenme, Sosyal Bilişsel Kuram, Bilgiyi İşleme Kuramı |
11 | Bellek: Kodlama: Bilginin Alınması, Depolama: Bilginin Saklanması , Duyusal Bellek, Kısa Süreli Bellek / İşleyen Bellek, Uzun Süreli Bellek, Bilgiyi Geri Getirme / Hatırlama |
12 | Dil ve Düşünme: Dil, Kavram Edinme, Dil Gelişimi, Dil Edinim Kuramları, Dil – Düşünce İlişkisi, Beyin ve Dil, Düşünme,Kavramsal ve Sözel Düşünme,Problem Çözme |
13 | Zekâ: Zekâ Nedir?,Zekânın Ölçümlenmesi,Zekâ Testlerinin Doğuşu,Zekâ Farklılıkları,Zekâ Kuramları,Zekânın Biyolojisi,Zekâ ve Cinsiyet |
14 | dönem sonu sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Psikolojiye Giriş,Editör: Prof. Dr. Şerife IŞIK, 4. Baskı,2021, PEGEM AKADEMİ |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |