İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
US89 Aile ve Çocuk Eğitimi 1 Bahar 2 2+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Hatice YALÇIN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Hatice YALÇIN - [email protected]
Dersin İçeriği
Aile ile ilgili temel kavramlar, ailenin fonksiyonları, ailede roller ve ilişkiler, farklı nitelikteki aileler ve özellikleri, aileye yönelik hizmetler konularına yer verilmiştir.
Dersin Amacı
Öğrencilere Aile ile ilgili temel kavramlar, ailenin fonksiyonları, ailede roller ve ilişkiler, farklı nitelikteki aileler ve özellikleri, aileye yönelik hizmetler ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Aile ile ilgili temel kavramlar
2 Ailenin fonksiyonları
3 Ailenin tarihsel süreç içerisinde geçirdiği değişim
4 Ailede kişiler arası ilişkiler
5 Aile kuramları
6 Aile kuramları
7 Aile kuramları
8 Ara sınav
9 Türk toplumunda aile
10 Farklı ebeveyn tutumları
11 Ailede roller
12 Farklı özellikteki ailelerin sorunları
13 Aile gereksinimleri, ailenin değişen yaşam koşullarına uyumu
14 Ailelere yönelik hizmetler kapsamında program hazırlama ve uygulama
15 Ailelere yönelik hizmetler kapsamında program hazırlama ve uygulama
16 Genel sınav
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Baltaş, Z. 1999. Ana-baba okulu. Temel ihtiyaçların kazanılmasında ailenin rolü. Remzi Kitabevi, İstanbul.
Çağdaş, A. 2002. Anne-baba-çocuk iletişimi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
Dönmezler, İ. 1999. Ailede iletişim ve etkileşim. Sistem Yayıncılık, İstanbul.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0