İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
US82 Kitle İletişimi ve Algı Yönetimi 1 Bahar 2 2+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Kişilerarası, küçük grup, kurumsal, kamu ve kitle iletişimine giriş olarak belli başlı kavramları inceler. Bu dersin amacı öğrencilerin iletişimin ana prensiplerini anlamaya ve uygulamaya yönelik genel bir bakış açısı kazanması ve iletişime dair kuram ve terminoloji hakkında gelişmiş bir fikir sahibi olmasıdır.
Dersin Amacı
İletişimin tanımı, iletişim sürecinin unsurları, temel iletişim modelleri ve iletişim türlerini öğrenmek ve aynı zamanda öğrencilere Türkiye'deki ve genel olarak dünyadaki toplumsal, ekonomik ve siyasal gelişmelerle medya-algı yönetimi arasındaki ilişkileri idrak etme becerilerini kazandıracaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Kitle iletişimi: genel bir bakış
2 Kitle iletişimin işlevleri, araçları, süreçleri ve etkileri
3 Televizyon, radyo ve sinemayla etkileşimi, TV yayıncılığı türlerinin gelişimi
4 Simülasyon kuramı ve kitle iletişimde gerçekliğin yok oluşu
5 Dijital dünyada kültürel değişim
6 Siyasi ve ideolojik akımlarda kitle iletişimin rolü
7 Ara sınav
8 Radyo ve televizyonun toplumlar üzerindeki tarihsel etkisi
9 Kitle iletişim modelleri
10 Sinema filmlerinde kitle iletişimi ve algı yönetimi
11 Sinema filmlerinde kitle iletişimi ve algı yönetimi
12 Dijital kültürün Türkiye'deki etkileri ve İslam ilişkisi
13 Dijital kültürün Türkiye'deki etkileri ve İslam ilişkisi
14 final sınavı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Marshall Mcluhan; Gutenberg Galaksisi, çev. Gül Çağalı Güven, 2017.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0