Sosyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
US82 | Kitle İletişimi ve Algı Yönetimi | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Kişilerarası, küçük grup, kurumsal, kamu ve kitle iletişimine giriş olarak belli başlı kavramları inceler. Bu dersin amacı öğrencilerin iletişimin ana prensiplerini anlamaya ve uygulamaya yönelik genel bir bakış açısı kazanması ve iletişime dair kuram ve terminoloji hakkında gelişmiş bir fikir sahibi olmasıdır.
Dersin Amacı
İletişimin tanımı, iletişim sürecinin unsurları, temel iletişim modelleri ve iletişim türlerini öğrenmek ve aynı zamanda öğrencilere Türkiye'deki ve genel olarak dünyadaki toplumsal, ekonomik ve siyasal gelişmelerle medya-algı yönetimi arasındaki ilişkileri idrak etme becerilerini kazandıracaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Kitle iletişimi: genel bir bakış |
2 | Kitle iletişimin işlevleri, araçları, süreçleri ve etkileri |
3 | Televizyon, radyo ve sinemayla etkileşimi, TV yayıncılığı türlerinin gelişimi |
4 | Simülasyon kuramı ve kitle iletişimde gerçekliğin yok oluşu |
5 | Dijital dünyada kültürel değişim |
6 | Siyasi ve ideolojik akımlarda kitle iletişimin rolü |
7 | Ara sınav |
8 | Radyo ve televizyonun toplumlar üzerindeki tarihsel etkisi |
9 | Kitle iletişim modelleri |
10 | Sinema filmlerinde kitle iletişimi ve algı yönetimi |
11 | Sinema filmlerinde kitle iletişimi ve algı yönetimi |
12 | Dijital kültürün Türkiye'deki etkileri ve İslam ilişkisi |
13 | Dijital kültürün Türkiye'deki etkileri ve İslam ilişkisi |
14 | final sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Marshall Mcluhan; Gutenberg Galaksisi, çev. Gül Çağalı Güven, 2017. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |