Sosyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
US80 | Osmanlı Kurumları ve Medeniyeti | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Osmanlı Sarayları, Saray halkı, valide sultan, şehzadeler, padişah kızları ve hanımları, saraydaki hizmetliler. Padişah ve yetkileri, Osmanlılarda veraset usulü. Merkezi yönetim, Divan-ı Hümayun, Divan-ı Hümayun'un tarihî gelişimi, Divan-ı Hümayun üyeleri, Veziriazam, Kubbealtı Vezirleri, Kazasker, Defterdar, Nişancı, Reisülküttap. Divan-ı Hümayun kalemleri, Divan-ı Hümayun'un yetkileri, Divanı-ı Hümayun'un bürokratik işlemleri. Şeyhülislam. Osmanlılarda Taşra Teşkilatı.
Dersin Amacı
Osmanlı İmparatorluğunun devlet teşkilatı ve müesseselerinin kurumsal ve fonksiyonel niteliklerinin kavratılmasıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Osmanlı Sarayları, Saray Halkı |
2 | Valide Sultan, Şehzadeler, Padişah Kızları ve Hanımları |
3 | Saraydaki Hizmetliler |
4 | Padişah ve Yetkileri |
5 | Osmanlılarda Veraset Usulü |
6 | Merkezi Yönetim |
7 | Divan-ı Hümayun, Divan-ı Hümayun'un Tarihî Gelişimi |
8 | Divan-ı Hümayun Üyeleri, Veziriazam, Kubbealtı Vezirleri, Kazasker, Defterdar, Nişancı, Reisülküttap (I) |
9 | Divan-ı Hümayun Üyeleri, Veziriazam, Kubbealtı Vezirleri, Kazasker, Defterdar, Nişancı, Reisülküttap (II) |
10 | Divan-ı Hümayun Kalemleri |
11 | Divan-ı Hümayun'un Yetkileri |
12 | Divanı-ı Hümayun'un Bürokratik İşlemleri |
13 | Şeyhülislam |
14 | Osmanlılarda Taşra Teşkilatı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | 2. İsmail Hakkı UZUNÇARŞILI, Osmanlı Devleti'nin Merkez ve Bahriye Teşkilatı, TTK, 1988. |
3. İsmail Hakkı UZUNÇARŞILI, Osmanlı Devleti Teşkilatında Kapukulu Ocakları I-II, TTK, 1984. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |