Sosyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
US27 | Kentimiz Kültürümüz | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu derste kentlerin ortaya çıkışı, Türk-İslam kültüründe birlikte yaşama anlayışının kökenleri üzerinde durulacaktır. Birlikte yaşama anlayışının ahenkli ve sürdürülebilir olmasında bilginin toplum nezdinde icra ettiği fonksiyon incelenecektir. Buna bağlı olarak Konya'nın coğrafi konumu ve iklimi anlatılacak. Türklerin Konya'yı fethi verilecek. Şehrin nüfus ve yerleşim durumu incelenecektir. Konya'daki idari, dini, sosyal, eğitim yapıları anlatılacaktır. Bu arada Mevlevilik ile Mevlana dergahı üzerinde durulacaktır. Ders yapılan mekan demek olan "medrese"kavramı tahlil edilerek üniversitemizin ilham kaynağı olan Celaleddin Karatay ve Karatay Medresesi, sosyo-kültürel boyutlarıyla tahlil edilecektir.
Dersin Amacı
Bu dersin sonunda öğrenci, kent kültürünün önemini kavrar buna bağlı olarak Türk-İslam medeniyetinin ferde ve topluma ne kazandırdığını, insanın sosyal bir varlık olmasında Türk-İslam kültürünün nasıl ve hangi muhtevada optimal fayda temin edeceğini, birlikte yaşama kültürünün sadece günümüze mahsus olmayıp geçmiş ve geleceği de kapsadığını öğrenebilecektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Kentlerin Ortaya Çıkışı |
2 | Türk İslam Kültüründe Birlikte Yaşama |
3 | Türk İslam Kentlerinin Özellikleri |
4 | Şehirleşmenin Türklerin Üzerindeki Etkisi |
5 | Konya'nın Coğrafi Konumu ve İklimi |
6 | Konya'daki Camiler, Mescitler ve Kiliseler |
7 | Konya'daki Eğitim – Öğretim Kurumları ve Kütüphaneler |
8 | Tasavvuf Yapıları |
9 | Sağlık Kuruluşları |
10 | Hamamlar |
11 | Konya Şehir Gezisi |
12 | Konya'nın Savunma Tesisleri |
13 | Konya'nın Su İhtiyacının Karşılanması, Çeşmeler, Şadırvanlar |
14 | Mevlana Müzesi Gezisi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | 2. Mehmet ÖNDER Mevlana Şehri Konya, Ankara 1971. |
3. Yusuf KÜÇÜKDAĞ, Caner ARABAĞ Selçuklular ve Konya, Konya 2016. | |
4. Yusuf KÜÇÜKDAĞ Konya Şehrinin Fiziki ve Sosyo - Ekonomik Yapısı, Makaleler I, Konya 2004. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |