Sosyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
US230 | Kişisel Verilerin Korunması | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Değerlendirme |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Ön koşul bulunmamaktadır. |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Yalçın BOSTANCI |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Yalçın BOSTANCI | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Gerçek kişilere ait olan her türlü özel bilgi olarak tanımlanabilecek olan kişisel veri kavramı, kişisel verilerin korunması ile ilgili ortaya çıkan hak ve yükümlülükler, Kişisel Verileri Koruma Kurumu ve 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ile birlikte konuyla ilgili yürürlükteki ilgili mevzuat hükümleri dersin içeriği oluşturmaktadır.
Dersin Amacı
Kişisel veri hakkında bilgi sahibi olmalarının sağlanması ve bu konudaki hak ve yükümlülüklerinin benimsetilmesi dersin temel amacıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Sosyoloji ve diğer disiplinlerinin ana prensiplerini hatırlama. | P.3.1 | |
Ö2 | Sosyoloji ile diğer disiplinler arasındaki temel benzerlikleri ve farkları anlama. | P.3.2 | |
Ö3 | Güncel sosyolojik kavramlar ve dönemsel değişimler üzerine yeni araştırmalar ve projeler geliştirme. | P.5.6 | |
Ö4 | Toplumsal gelişmelerin olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendirme. | P.6.5 | |
Ö5 | Toplumsal gelişmelerle ilgili yeni çözüm önerileri ve stratejiler geliştirme. | P.6.6 | |
Ö6 | Kamu, özel sektör, düşünce kuruluşları ve projelerin temel özelliklerini hatırlama. | P.8.1 | |
Ö7 | Kamu ve özel sektörün farklı çalışma dinamiklerini anlama. | P.8.2 | |
Ö8 | Kamu, özel sektör, düşünce kuruluşları ve projelerde etkili bir şekilde çalışabilme becerisi. | P.8.3 | |
Ö9 | Kamu, özel sektör, düşünce kuruluşları ve projelerin gereksinimlerini analiz etme. | P.8.4 | |
Ö10 | Hangi sektörün bireyin yetenekleri ve hedefleri için daha uygun olduğunu değerlendirme. | P.8.5 | |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Kişisel verilerin korunması-Tarihi gelişim |
2 | KVKK kapsamında bireylerin hakları, kanunun amacı |
3 | Kişisel verilerin korunması kavramı, Kişisel veri, özel nitelikli kişisel veri |
4 | Kişisel verilerin işlenmesi |
5 | KVKK kapsamında ortaya çıkan yükümlülükler |
6 | Kişisel verilerin korunmasına ilişkin temel mevzuat ve diğer kaynaklar |
7 | Kişisel verilerin korunması ile ilgili Türk Ceza Kanunu'nda yer alan düzenlemeler |
8 | Kişisel verilerin korunması mevzuatı kapsamında hukuki yükümlülükler |
9 | Kişisel veri işleme amaçlarının belirlenmesi ve hukuka uygunluk denetimi yapılması |
10 | Kişisel verilerin saklanması ve imha politikasının hazırlanması |
11 | Kişisel verilerin korunması ile ilgili sözleşme altyapısının oluşturulması |
12 | Kişisel verilerin korunması ile ilgili bilgilendirme metinlerinin (privacy notıce) hazırlanması |
13 | Kişisel verilerin korunması ile ilgili prosedürlerin hazırlanması |
14 | Kişisel verileri koruma kurumu ve teşkilatlanma |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Kişisel Verilerin Korunması Hukuku |
Kişisel Verilerin Korunması Hukuku | |
Kişisel Verilerin Korunması Kanunu |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 1 | 3 | 3 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 9 | 3 | 27 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 90 | ||
Toplam Yük / 30 | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P3 | P5 | P6 | P8 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Sosyoloji ve diğer disiplinlerinin ana prensiplerini hatırlama. | 4 | 5 | 4 | 5 |
Ö2 | Sosyoloji ile diğer disiplinler arasındaki temel benzerlikleri ve farkları anlama. | 5 | 4 | 4 | 5 |
Ö3 | Güncel sosyolojik kavramlar ve dönemsel değişimler üzerine yeni araştırmalar ve projeler geliştirme. | 5 | 4 | 4 | 4 |
Ö4 | Toplumsal gelişmelerin olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendirme. | 5 | 4 | 5 | 3 |
Ö5 | Toplumsal gelişmelerle ilgili yeni çözüm önerileri ve stratejiler geliştirme. | 4 | 3 | 4 | 3 |
Ö6 | Kamu, özel sektör, düşünce kuruluşları ve projelerin temel özelliklerini hatırlama. | 5 | 4 | 4 | 4 |
Ö7 | Kamu ve özel sektörün farklı çalışma dinamiklerini anlama. | 5 | 4 | 5 | 4 |
Ö8 | Kamu, özel sektör, düşünce kuruluşları ve projelerde etkili bir şekilde çalışabilme becerisi. | 4 | 3 | 3 | 5 |
Ö9 | Kamu, özel sektör, düşünce kuruluşları ve projelerin gereksinimlerini analiz etme. | 3 | 4 | 3 | 3 |
Ö10 | Hangi sektörün bireyin yetenekleri ve hedefleri için daha uygun olduğunu değerlendirme. | 4 | 3 | 3 | 2 |