İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
US215 Kurumsal Dijital İletişim 1 Güz 1 2+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Günümüzde yeni medya ve sosyal medya kurumlar (özel, kamu ve sivil toplum) açısından son derece büyük bir önem taşımaktadır. Siyasal, ekonomik, kültüre ve toplumsal yaşamımızın önemli bir parçası olan yeni medya mecra ve çevrelerinde kurumların nasıl bir varlık ve performans gösterdiği ayırt edici bir konu olarak öne çıkmaktadır. Bu dersin amacı da öğrencileri yeni medya mecralarını ve sosyal medyayı daha iyi anlamalarını; alandaki gelişme ve trendleri takip etmelerini; ve alanda etkin bir performans sergilemelerini sağlamaya yönelik bilgi ve becerilerle donatmaktır. Ders • Yeni medyayı ve sosyal medyayı anlamaya • Yeni medyayı ve sosyal medyayı takibe (ölçme-değerlendirme) • Yeni medya ve sosyal medyayı yönetmeye odaklanan üç ana bölümden oluşmaktadır. Karşılıklı etkileşime dayanan bir halkla ilişkiler faaliyeti için sosyal medyanın sunduğu olanaklar sınırsızdır. Halkla ilişkiler profesyonellerinin ve öğrencilerin hem fırsatları hem de tehditleri sağlıklı bir şekilde değerlendirmeleri ve ele almaları hedeflenmektedir.
Dersin Amacı
Bu ders, üniversite öğrencilerinin ve profesyonellerinin yeni medya hakkında bilimsel ve güncel bilgilerle donanmaları; yeni medyanın yapı ve mimarisi hakkında incelikli bir kavrayışa sahip olmaları; ve yeni medya ve sosyal medya hesaplarının takibi ve yönetimi konusunda bilgi ve becerilerle donanmaları için tasarlanmıştır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Dijital İletişim Stratejisi Nedir?
2 Mecra belirleme, Hedef Kitle Analizi, İçerik Stratejisi Oluşturma
3 Monitoring, KPI Belirleme
4 Sosyal Medya Kullanımı, İçerik Üretimi,
5 Ölçümleme/Analiz,
6 Sosyal Medya Reklamları, Hedefleme Stratejiler, Dönüşüm Ölçümü
7 Dijital Değerler, Kurumsal Web Sitesi
8 Kurumsal Blog
9 E-Ticaret Sitesi, Seo,
10 Reklam Yöntemleri, Search Enginer Marketing,
11 Sosyal Medya Reklamları İnceleme
12 Programatik Reklamcılık, Mobil Reklamlar
13 Native Reklamlar, Video Reklamları
14 WOM ve Viral İletişim Dersin Değerlendirmesi
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Dorf, B., Blank, S. 2014. Girişimcinin El Kitabı. Boyut Yayın Grubu. Kolektif. 2018. Siber Mücadeleye Giriş. Kutlu Yayınevi.
Goodman, Marc. Geleceğin Suçları: Dijital Dünyanın Karanlık Yüzü. Çev. Cem Özdemir. Timaş Yayınları.
Koçyiğit, M. (2017). Dijital Halkla İlişkiler ve Online Kurumsal İtibar Yönetimi. Eğitim Yayınevi.
Tubbs, S. L. & Moss, S. (2010). Human Communication: Principles and Contexts. New York: Mc-Graw Hill.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0