Sosyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
US173 | Dijital Yayın Tasarımı | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Örnek Olay İncelemesi |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Bülent BİNGÖL |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Masaüstü ve dijital yayıncılık alanında kullanılan bilgisayar programları kullanılarak belirlenen içeriğe uygun mecra ve tasarım ürünü tasarlanması.
Dersin Amacı
Dersin amacı masaüstü yayıncılık ve dijital yayıncılık alanına giren mecraların tasarımını ve uygulamasını kavratmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Giriş: Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması |
2 | Masaüstü ve dijital yayıncılık kavramı, mecra türleri, uygulama alanları |
3 | Programların öğretilmesi ve uygulama II |
4 | Programların öğretilmesi ve uygulama II |
5 | Programların öğretilmesi ve uygulama III |
6 | Programların öğretilmesi ve uygulama IV |
7 | Dijital yayın tasarımı proje I (web uygulama) |
8 | Ara sınav |
9 | Dijital yayın tasarımı proje II (web uygulama) |
10 | Dijital yayın tasarımı proje III (web uygulama) |
11 | Dijital yayın tasarımı proje I (tablet uygulama) |
12 | Dijital yayın tasarımı proje II (tablet uygulama) |
13 | Dijital yayın tasarımı proje III (mobil uygulama) |
14 | Dijital yayın tasarımı proje III (mobil uygulama) |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Let's Get Digital: How To Self-Publish, And Why You Should (2018). David Gaughran. CreateSpace Independent Publishing Platform |
Introduction To Desktop Publishing with Digital Graphics (2007).Kevin Niemeyer. McGraw-Hill Education. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 5 | 3 | 15 |
Uygulama | 8 | 3 | 24 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 90 | ||
Toplam Yük / 30 | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |