İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
US149 Sosyal Medya ve Mahremiyet Problemi 1 Bahar 2 2+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Hatice BUDAK
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Hatice BUDAK C-130 [email protected] 7538 Perşembe
13:30 /16:30
Dersin İçeriği
İnternetin gelişimi, sosyal medya siteleri, mahremiyet kavramı, mahremiyet algısındaki değişimler vb. konuları içerir.
Dersin Amacı
Öğrencinin sosyal medya kullanımı ve paylaşımlarında özel alan bilgisini geliştirme becerisini sağlar.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P6 Toplumsal gelişmeleri anlayabilme, analiz etme ve çözüm önerileri sunabilme yetisi. 4
P9 Bilgiyi eleştirel bir bakış açısıyla analiz edip kullanabilme ve toplumsal değerlere uygun hareket etme 5
P10 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Toplumsal gelişmelerin temel sebeplerini ve etkilerini anlama. P.6.2 1
Ö2 Toplumsal gelişmeleri analiz etme ve olayların altında yatan nedenleri anlama. P.6.4 1
Ö3 Toplumsal gelişmelerin olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendirme. P.6.5 1
Ö4 Toplumsal gelişmelerle ilgili yeni çözüm önerileri ve stratejiler geliştirme. P.6.6 1
Ö5 Toplumsal değerleri değerlendirme ve bu değerlerin sürdürülebilirliği üzerindeki etkilerini değerlendirme. P.9.5 1
Ö6 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. P.10.2 1
Ö7 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. P.10.5 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 İnternet ve İnternetin Gelişimi
2 Sosyal Medya Kavramı
3 Sosyal Medya Platformları
4 Sosyal Medya İletişiminin Özellikleri
5 Sosyal Medya İletişiminin Özellikleri
5 Sosyal Medya İletişiminin Özellikleri
7 Ara Sınav
8 Özel Alan ve Kamusal Alan Kavramları
9 Mahremiyet Kavramı
10 Geleneksel Toplumlarda Mahremiyet
11 Modern Toplumlarda Mahremiyet ve Değişen Algılar
12 Sosyal Medyada Mahremiyet
13 Sosyal Medyada Mahremiyet
14 Sosyal Medya, Gözetim ve Mahremiyet
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Toprak, Ali vd. (2014). Toplumsal Paylaşım Ağı: Facebook Görülüyorum Öyleyse Varım (2. Baskı). İstanbul: Kalkedon Yayınları.
Tuba Livberber (2018). Sosyal Medyada Mahremiyet. Konya: Literatürk Academia Yayınları.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 13 2 26
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 3 5 15
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 90
Toplam Yük / 30 3
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P6 P9 P10
Ö1 Toplumsal gelişmelerin temel sebeplerini ve etkilerini anlama. 4 - -
Ö2 Toplumsal gelişmeleri analiz etme ve olayların altında yatan nedenleri anlama. 4 - -
Ö3 Toplumsal gelişmelerin olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendirme. 4 - -
Ö4 Toplumsal gelişmelerle ilgili yeni çözüm önerileri ve stratejiler geliştirme. 4 - -
Ö5 Toplumsal değerleri değerlendirme ve bu değerlerin sürdürülebilirliği üzerindeki etkilerini değerlendirme. - 5 -
Ö6 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. - - 4
Ö7 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. - - 4