Sosyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
US109 | Almanca III | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Okul, bölüm ve derslerle ilgili bilgiler, gelecekle ilgili düşünceler ve yapılmak istenenler ve nedenleri
Dersin Amacı
Basit, sade cümle ve yaygın ifadelerle okulu ve bölümüyle ilgili bilgileri, hangi dersleri aldığını, gelecekte nasıl bir işle meşgul olmak istediğini, nerede çalışmak istediğini ve planlarını ifade etmeyi sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Tanışma ve tanıştırma; dersin hedefleri, öğrenciden istenen davranışlar, malzemeler, disiplin, devamsızlık, sınav türü ve haftalar konuşulur. Yabancı Dil II dersinde neler yapıldığı hatırlatılır. Öğretmen bu becerileri, öğrenci imiş gibi sergiler. |
2 | Öğretmen sınıfa örnek metin getirir. Monolog. Benim adım Murat. 20 yaşındayım ve Karatay Üniversitesinde okuyorum. İnşaat mühendisliği biri cinci sınıftayım. İnşaat mühendisi olmak lise yıllarında aklıma geldi. Bu fikri çok sevdim. Bölümü ve dersleri çok seviyorum. Hem hocalarla hem de sınıf arkadaşlarımla uyum içindeyiz. En sevdiğim ders İnşaat Elemanları dersi çünkü yeni mühendislik ürünlerini bu derste öğreniyoruz. Derslerde çok şey öğreniyoruz. Öğrenmek hoşuma gidiyor. Bu mesleği yapmak için çok bilgi ve beceri gerekir. Sınıftaki arkadaşlarımı seviyorum çünkü hepsi yardımsever. Mezun olduktan sonra, önce bir inşaat şirketinde çalışmak istiyorum çünkü bu sektörde tecrübe aranan bir nitelik. Deneyim kazandıktan sonra kendi şirketimi kurcağım. Hedefim büyük inşaat projeleri yapmak ve şirketimi büyütmek. Böylece topluma yararlı işler yapmak istiyorum. Öğretmen bu parçayı okur ve ne kadarının anlaşıldığı hususunda bilgi sahibi olur. Bilinmeyen kelime ve kuralları öğrenci tespit eder. Bunlar ayrı ayrı öğrenilir. |
3 | Geçen haftaki metin aşağıdaki gibi öğrenciye dağıtılır. Benim adım …………. 20 yaşındayım ve Karatay Üniversitesinde okuyorum. ………… biri cinci sınıftayım. …………… olmak lise yıllarında aklıma geldi. Bu fikri çok sevdim. Bölümü ve dersleri çok seviyorum. Hem hocalarla hem de sınıf arkadaşlarımla uyum içindeyiz. En sevdiğim …………… dersi çünkü ……………… bu derste öğreniyoruz. Derslerde çok şey öğreniyoruz. Öğrenmek hoşuma gidiyor. Bu mesleği yapmak için çok bilgi ve beceri gerekir. Sınıftaki arkadaşlarımı seviyorum çünkü hepsi yardımsever. Mezun olduktan sonra, önce bir …………… çalışmak istiyorum çünkü bu sektörde tecrübe aranan bir nitelik. Deneyim kazandıktan sonra ………………… yapacağım. Hedefim …………… yapmak ve ………… büyütmek. Böylece topluma yararlı işler yapmak istiyorum. Öğrencilerden boşlukları sözlük kullanarak doldurması istenir. Öğrenciden mırıldanarak bu metni okuması ve sonra bakmadan mırıldanması istenir. Sonraki hafta ne yapılacağını öğrencilere söyler. |
4 | Boşlukları kendisine göre doldurdukları metin elinde olduğu halde öğrenciler sıradan kaldırılır ve daire çizmeleri istenir. Her öğrenciye bir partner düşecek şekilde ve aralarında eşit mesafe olduğu halde, öğrencilerden mümkün mertebe kâğıda bakmadan okul ve gelecekleri hakkında konuşması istenir. Dinleyen öğrenciden konuşana, takıldığında yardımcı olması istenir. Sonra dinleyen konuşmaya başlar. Partnerler değiştirilir aynısı tekrar edilir. Kâğıda ihtiyaç duyulmayıncaya kadar ayakta konuşmaya devam edilir. |
5 | Önceki hafta çalışılan metni deftere yazmalarını ister. Yazma işlemi bittikten sonra ilk metinle karşılaştırma yapmaları istenir. Aradaki farkların ne oluğunu öğretmen tespit eder. O konuları yeniden anlatır. Sonra yeniden yazmaları istenir. |
6 | Dördüncü hafta yapılan ve sınıfta herkesin aynı anda bir partnere konuşma işlemi tekrar edilir. Partnerler birbirini az tanıyanlardan seçilir. Diğer haftalarda işlenen konular tekrar edilir. Sınav için alıştırmalar verilir. Sınavla ilgili bilgi sunulur. Örnek sınav sınıfta gösterilir. |
7 | ARA SINAV Sınıf mevcudu 25 ise sözlü, üstü ise yazılı sınav yapılır. Sözlü sıvadın kapsam ve tarzı derste yapılanlarla benzer ve aynılık taşır. Yazılı sınavlar çoktan seçmeli, doğru-yanlış, boşluk doldurma ve/veya kısa paragraftan oluşur. |
8 | Ara sınava kadar çalışılan metin soru cevap şeklinde inşa edilecek tarzda ders işlenir. Adın nedir, kaç yaşındasın, okuyor musun, nerde okuyorsun, hangi bölümde okuyorsun? Soruları öğretilir. Tahtaya yazıldıktan sonra öğrenciler bu soruları sormak ve cevabını almak üzere daire şeklinde vaziyet alır. Öğretmen herkesin soru sorduğunu ve cevap aldığından emin olmak için arada gezinir. |
9 | Bölümünü seviyor musun, arkadaşlarını seviyor musun, hocalarını seviyor musun, en sevdiğin ders hangisi, neden, öğrenmek hoşuna gidiyor mu gibi sorular tahtaya yazılır. Öğretmen isterse deftere yazdırır. Öğrencileri ayağa kaldırır, daire şeklindeki partnerlere bu soruları sorma ve diğerinden cevap vermelerini ister. |
10 | Sekizinci ve dokuzuncu haftada öğrenilen soru-cevap tarzı konuşma birlikte yapılır. Bu uygulama onlara yabancı dilde 5 dakikaya yakın konuşmalarını sağlayacaktır. |
11 | Okuldaki eğitim yararlı mı, mezun olduktan sonra ne yapacaksın, mesleğinde deneyim önemli midir, özel sektörde mi devlette mi çalışacaksın, sorular diğer sorular gibi öğretilir. |
12 | Bu hafta öğrencilerden hangi soruları sormak istedikleri konusunda görüş alınır ve bu sorulara göre hangi cevapların uygun olacağı anlatılır. Bu hafta da soru ve ortalama cevaplar belirlendikten sonra daire şeklindeki konuşmaya geçilir. |
13 | 8 ve 9 haftalarda yapılanlar tekrar edilir. |
14 | 11 ve 12 haftalarda yapılanlar tekrar edilir. Öğrenciler eşleştirilerek vize sonrasında öğrenilen tüm konuları bir diyalog haline getirmeleri istenir. Final sınavıyla ilgili bilgi verilir. |
15 | FİNAL SINAVI Bütün öğrenilen bilgi ve becerinin iki öğrenci arasında diyalog şeklinde yapılmasıdır |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |